?>

Gestió d'hàbitats

L’any 1999, per iniciativa de la Fundació i l’Ajuntament de Bellver de Cerdanya, es va generar una proposta de restauració dels ambients humits de l’espai de Gallissà, una àrea situada a tocar del riu Segre i a pocs quilòmetres del nucli urbà de Bellver.

L’espai va ser durant molts anys un abocador il·legal de runa i deixalles, cosa que en va degradar progressivament els hàbitats. L’any 2000 la Junta de Residus de la Generalitat va clausurar l’abocador i alhora es van subscriure convenis de cessió dels terrenys amb els propietaris. La Fundació va redactar el projecte que va guiar les obres de restauració de les basses i en va finançar una part important. Així, l'any 2002 es van crear unes basses artificials per proporcionar nous hàbitats a l’avifauna aquàtica que van incrementar el valor paisatgístic i biològic de la zona. L’actuació es va completar amb la construcció d’un aguait d’observació d’aus, diverses passeres de fusta per creuar les zones inundables, un mirador panoràmic, una àrea de descans, un aparcament i un itinerari senyalitzat