Gestió d'hàbitats

La Fundació també ha invertit uns quants recursos per restaurar o condicionar basses o zones humides al Vallès Oriental, a la Garrotxa i a Osona. Són espais petits, amb estanyols temporals, però que tenen una gran importància pel caràcter fràgil dels ecosistemes que els envolten o perquè són propers a nuclis urbans.

• L’espai rural de Gallecs, una àmplia zona agroforestal al Vallès Oriental. La Fundació va ajudar a restaurar l’any 2002 el que ara es coneix com a aiguamolls de Can Salvi.
  • El Sot de l’Espina, al Moianès. L’any 2008 es va habilitar una bassa d’aigua d’uns 400.000 litres, amb un pendent suau per als rèptils i amfibis en una finca particular, de 25 ha, que té un acord de custòdia amb la Fundació des del 2005.
  • Estany d’en Recó, a Besalú. L’any 2007 es va impulsar la creació d’un estanyol i una zona verda per minimitzar l’impacte ambiental d’una nova carretera.
  • Bassa del Palol, a Tortellà. L’any 2008, la Fundació va finançar l’arranjament d’un petit mirador amb una barana de protecció per fer segura la contemplació del conjunt del paratge.