Jornada anual de productes d’alimentació ecològics

La Fundació Catalunya La Pedrera va organitzar la 3a Jornada Anual de productes d’alimentació ecològics, una trobada que va reunir els principals agents del sector.

El passat 15 de març vam organitzar la III Jornada Anual de productes d’alimentació ecològics, una trobada que un any més va reunir els principals agents del sector a Món Sant Benet.

A la Fundació som sensibles en aquest àmbit i ja hi tenim projectes com la Cooperativa social MANS, que és una cooperativa social dedicada a la producció, transformació i comercialització de fruita i verdura ecològica.

Com a Fundació, a banda de la nostra vocació social, volem treballar i ajudar a estructurar el sector de productes d’alimentació ecològics i impregnar-lo de valors com la proximitat, la qualitat i el consum de productes de temporada.

La jornada va consistir en:

• Una conferència de José Esquinas, expert que va treballar a la FAO durant 30 anys ocupant-se de temes com els recursos genètics, la biodiversitat agrícola, la cooperació internacional i l’ètica per a l'agricultura i l'alimentació.
  • La presentació d’un estudi de mercat per part de Joan Riera de Kantar Worldpanel sobre marques locals. Aquestes marques estan desplaçant i creixent més que les globals i que el mercat en el seu conjunt. L’objectiu de la presentació serà entendre el creixement sostingut de les marques locals/proximitat per aprendre com actuar i impactar al consumidor (d’ecològic i en general).

Pots descarregar-te l’estudi de mercat de Kantar Worlpanel DAVID I GOLIAT ES TROBEN AL SUPERMERCAT

• Una taula rodona sobre perspectives, tendències i oportunitats de negoci en un sector ecològic on s’estan produint moviments de fons. La taula comptarà amb la presència de Joan Riera (Kantar Worldpanel), Diego Roig (consultora EcoLogical), Vadó Mora (central de serveis Bioconsum i cooperativa de botigues Molsa), Magda Plazas (Safrà del Montsec) i Eva Roger (Vegetalia).

Pots descarregar-te la presentació de Diego Roig sobre la VERTEBRACIÓ SECTORIAL del sector ecològic.

Per qualsevol dubte o més informació, et pots dirigir al telèfon 932142550 o al correu alimentacioecologica@fcatalunyalapedrera.com