REMS: per a persones amb deteriorament cognitiu

Reforçar i Estimular la Memòria i la Salut: millorar la qualitat de vida i suport a les famílies

MANIFEST PER A UNA SOCIETAT RESPECTUOSA AMB LES PERSONES AMB DEMÈNCIA

Enguany, que celebrem el 5è aniversari del Programa REMS, volem fer un pas més i presentar-nos a la societat com una entitat sensible i que vetlla pels drets i necessitats de les persones amb demència.

Amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer 2018 hem elaborat un Manifest que recull els principals punts en què es posiciona la Fundació com a promotora d’un canvi de paradigma, per tal d’aconseguir una societat més respectuosa i amable amb les persones amb demència.

S'ha iniciat una recollida de signatures online i físicament als 24 espaiSocials de la Fundació. El principal moment de recollida de signatures serà el 21 de setembre, Dia Mundial de l’Alzheimer, amb un stand a cada poble o barri on estan implantats els espais.

Consulta el Manifest aquí

Consulta el decàleg Com volem ser tractades les persones amb demència aquí

QUÈ ÉS EL PROGRAMA REMS?

El programa REMS té com objectiu la millora de la qualitat de vida i el benestar emocional de persones amb deteriorament cognitiu lleu  o moderat  derivat de malalties neurodegeneratives (Alzheimer, Parkinson, …) ictus, o dèficits de memòria propis de l’envelliment.

Es fonamenta en teràpies no farmacològiques  amb l’objectiu de mantenir l’autonomia i les capacitats físiques i  cognitives el màxim temps possible, oferint informació i suport a les famílies cuidadores.

Els participants accedeixen a serveis innovadors integrals, sota els principis de l’Atenció Centrada en la Persona, a preus molt assequibles.

El programa es desenvolupa als 25 Espais Socials de la Fundació Catalunya la Pedrera. Espais ubicats al territori català, no medicalitzats, oberts a la comunitat, de relació intergeneracional on conviuen diversos projectes socials.

A QUI ENS ADRECEM?

• A persones amb deteriorament cognitiu lleu o moderat derivat de malalties neurodegeneratives (Alzheimer, Parkinson,...), d’ictus, o dèficits de memòria propis de l’envelliment.
  • Ajudem a les famílies dels participants oferintlos informació, assessorament i suport emocional.

COM HO FEM?

Potenciem les habilitats que té cadascú en comptes de centrar-nos en les pèrdues. Les activitats són escollides pels propis participants, dissenyades en relació als seus interessos i històries de vida.

QUINS SÓN ELS NOSTRES SERVEIS?

SUPORT I ASSESSORAMENT: El gestor REMS és el professional que acull els participants i els seus familiars, acordant amb la persona un itinerari individualitzat d’activitats. Ofereix suport en el procés d’adaptació, assessora de manera individualitzada i acompanya durant la permanència a l’Espai Social.

ITINERARI D’ACTIVITATS:

• ACTIVITATS COGNITIVES: escollides pels propis participants i dissenyades en relació als interessos i històries de vida, afavoreixen el manteniment de la memòria i les funcions relacionades.
  • ACTIVITATS FÍSIQUES: treballen la prevenció de caigudes i la desorientació, mantenint un grau òptim de mobilitat i autonomia.
  • ACTIVITATS EN EL LLEURE: tallers d’oci relacionats amb el teatre, la música, les arts plàstiques, la jardineria,..., afavoreixen les relacions entre els participants, preservant la seva vida social.

MONOGRÀFICS: Accions informatives com tallers, col·loquis i conferències sobre temes relacionats amb l’alimentació, les adaptació de la llar, les millores tècniques o aspectes jurídics entre d’altres.

GRUPS DE SUPORT A FAMILIARS: Es desenvolupen dinàmiques innovadores per la gestió emocional de les noves realitats derivades de la pèrdua d’autonomia, conduïts pels psicòlegs del Programa REMS.

CAFÈ-TERTÚLIA: Espai de trobada obert a la comunitat on els participants del Programa REMS són els protagonistes d’una estona distesa de conversa.

ALTRES SERVEIS:

• SUPORT PSICOLÒGIC INDIVIDUAL: Adreçat als participants i familiars, es tracta d’un servei de suport per ajudar a assimilar el diagnòstic de la malaltia, treballar estratègies d’adaptació a la nova situació i gestionar les emocions, entre altres.
  • FISIOTERÀPIA INDIVIDUAL: Adreçat als participants i familiars, complementa l’activitat física que es duu a terme de forma grupal, quan la situació de la persona ho requereixi.
  • DINA EN COMPANYIA: Espai de trobada on garantim un àpat saludable a preu assequible en companyia d’altres persones grans.

EQUIP

Disposem d’un equip interdisciplinar (psicòlegs, neuropsicòlegs, fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals entre altres) especialitzats en malalties neurodegeneratives i en la salut i qualitat de vida de les persones grans.

ELS PARTICIPANTS DIUEN…

“Ens fan sentir útils i estimats. En motiva molt”, “Engrescador i acollidor”, “És un gran suport”, “Rebem calidesa i respecte”

ELS FAMILIARS DIUEN…

“És un lloc on els fan sentir molt útils, estimats i els motiva molt fer activitats. L’ajuda a familiars és molt bona, ajuda a entendre com es senten ells i a la vegada com afrontar la nova situació de la persona malalta”.

“La meva mare està encantada, molt contenta i feliç. Felicitats!”.

“Ho veig totalment positiu en tots els aspectes. En aquest cas, al meu tiet, és l’únic que l’anima, anar a REMS”.

“Estic molt agraïda de poder disposar d’aquest recurs, que és molt útil, a un preu moderat, en el barri. Gràcies a tots els professionals i voluntaris”.

Podeu conèixer també el Projecte REMS a través del que han dit els mitjans de comunicació.

Aquest programa ha estat guardonat amb el Premi Supercuidadores 2015.