Residències Musicals

Residències Musicals contribueix a impulsar la carrera de joves intèrprets que excel·leixen, i alhora posen a l'abast del gran públic concerts d'alt nivell.

La Fundació Catalunya La Pedrera va iniciar la temporada 2012-2013 el programa Residències Musicals amb l'objectiu de donar suport i impulsar als joves talents de la interpretació musical del nostre país.  Els dos eixos que defineixen aquest projecte són la residència de treball per crear noves programacions en col·laboració amb d’altres intèrprets i els concerts oferts al gran públic a l'auditori de La Pedrera.

Aquesta plataforma permet a l’artista resident presentar tota la seva versatilitat, tant amb recitals solistes com amb diferents tipus de formacions, incentiva l’ampliació de repertoris i, alhora, contribueix a la projecció exterior de la seva carrera, tot fidelitzant el públic local cap a la seva proposta artística.

La temporada 2018/2019 els residents són la pianista Marta Puig, el violoncel·lista Roger Morelló i la violinista Sara Cubarsi. Més informació aquí.

Temporada 2017/2018

Izan Rubio va tenir un protagonisme destacat tot posant en valor la tradició guitarrista catalana i les noves generacions, amb la primera residència de un guitarrista. Així mateix, la veu, tornà a estar present, i per primera vegada amb la tessitura de soprano amb Sara Blanch. El piano, tornà a ser present a la programació com en totes les temporades anteriors amb Adrià Blanco

Temporada 2016/2017

Per primer cop en aquest programa, la flauta, un instrument poc habitual com a solista en els nostres escenaris, va tenir protagonisme, de la mà d’una  de les flautistes amb més projecció internacional del moment, Elisabet Franch que va presentar estrenes absolutes i obres mai interpretades a Catalunya. Així mateix, el violí va destacar amb els concerts d’un dels joves violinistes amb més personalitat artística, Joel Bardolet. Finalment, el piano com sempre ha estat present amb els concerts d’un dels pianistes més destacats de l’escola pianística catalana, Carles Marigó.

Temporada 2015/2016

La temporada 2015-16 va acollir intèrprets que amb tota seguretat esdevindran figures del panorama musical català en un futur proper, com l’arpista Esther Pinyol, el baríton Josep-Ramon Olivé i el pianista Ricard Rovirosa. Més de 1.400 persones van poder gaudir d’estrenes absolutes i estrenes a Catalunya amb interpretacions notables d’aquests joves intèrprets.

Temporada 2014/2015

Amb el format ja reconegut i un públic fidelitzat als concerts del tercer diumenge de mes de La Pedrera, va ser notable comptant amb residents de gran talent com el pianista Marc Heredia, el clarinetista Víctor de la Rosa i el violoncel·lista Òscar Alabau.

Temporada 2013/2014

Amb gran èxit de públic i molt bona acollida entre la crítica especialitzada, el pianista Ignasi Cambra, el violoncel·lista Pau Codina i la violinista Elena Rey van ser protagonistes de la segona temporada.

Temporada 2012/2013

La temporada inaugural del projecte entre els anys 2012-2013 La Pedrera va acollir a residents com la mezzo-soprano Anna Alàs, el pianista José Enrique Bagaria i el pianista Lluís Grané.

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 69