SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Món Sant Benet, 12/06/2019

50 estudiants de secundària de tot Catalunya participaran en una nova edició del programa ‘Joves i Ciència’ que arrenca dissabte a Món Sant Benet

Món Sant Benet acollirà aquest dissabte, 15 de juny, a les 12,00 h del migdia l’acte de benvinguda i comiat del programa Joves i Ciència que preveu l’assistència d’unes 300 persones. L’acte servirà per donar la benvinguda als 50 joves estudiants que participaran d’una nova edició del programa i, també, per acomiadar els que acaben el programa aquest any, i esdevindrà un punt de trobada també pels participants actuals de la iniciativa.

La 12a edició del programa, que començarà dissabte a Món Sant Benet, comptarà amb 50 joves de tot Catalunya que tenen en comú la passió i l’interès per la ciència, la recerca i les carreres científiques. En l’edició d’enguany s’han seleccionat: 2 joves de l’Alt Penedès, 3 de l’Anoia, 1 del Bages, 4 del Baix Llobregat, 13 del Barcelonès, 1 del Garraf, 3 del Gironès, 3 del Maresme, 1 d’Osona, 3 del Pla de l’Estany, 2 del Tarragonès, 11 del Vallès Occidental i 2 del Vallès Oriental.

Tots ells tindran l’oportunitat d’entrar en contacte amb la recerca científica i treballar amb investigadors de primer nivell

.

Acte: Benvinguda i comiat del Programa Joves i Ciència

Dia: Dissabte, 15 de juny

Programa

• 12,00 h. Inici de l’acte de Benvinguda i Comiat del Programa Joves i Ciència a Món Sant Benet.Benvinguda a càrrec del sr. Lluís Farrés, Director de Coneixement i Recerca de la Fundació Catalunya La Pedrera.
  • 12,05 h. Conferència de la Dra. Mónica H. Pérez-Temprano, grup líder de l’Institut Català de Química (ICIQ) que explica la seva recerca actual i trajectòria professional.
  • 12,25 h. Intervenció de Román Via-Dufresne, participant de la tercera i última fase del programa que explicarà la seva experiència.
  • 12,35 h. Lliurament de diplomes als alumnes de la promoció 2017 que enguany finalitzen el programa.
  • 12,50 h. Intervenció d’Adrià Marín Salvador, participant de la promoció 2014 del Programa Joves i Ciència.
  • 13,00 h. Cloenda i Comiat a càrrec de la Sra. Marta LaCambra, directora de la Fundació Catalunya La Pedrera.

El programa Joves i Ciència

El programa ‘Joves i Ciència’ neix el juny del 2008 i s’estructura en tres grans fases corresponents als 3 anys de durada:

1. Estades a MónNatura Pirineus

En aquesta primera fase els estudiants que han superat el procés de selecció (aproximadament uns 50 cada any), tenen un primer contacte amb la recerca científica a MónNatura Pirineus, l’equipament que la Fundació té a les Valls d’Aneu. Durant les estades, els estudiants participen en un dels 5 projectes científics plantejats pels investigadors.

2. Estades en centres de recerca

En el segon any del programa els nois i noies s’incorporen a un equip d’investigació d’un centre de recerca local. Com a requisit per accedir a aquesta fase, caldrà haver escrit un article científic i cursar el batxillerat científic i/o tecnològic.

3. Estades de Recerca Internacional

En aquesta etapa els estudiants hauran de buscar, pel seu compte, un projecte de recerca a desenvolupar durant l’estiu de 2n de Batxillerat, ja sigui en un centre d’investigació local/internacional o en un programa internacional de ciència. També se'ls oferirà la opció de participar en un programa internacional de ciència o incorporar-se en un equip d’investigació d’un centre de recerca internacional amb places reservades per aquesta fase.

El programa es desenvolupa gràcies a la participació d’alguns dels millors centres de recerca nacionals i internacionals i és molt valorat per l’alt nivell científic del professorat participant.

La Fundació Catalunya La Pedrera fomenta el talent científic

La Fundació Catalunya La Pedrera està compromesa amb la societat. Joves i ciència és un dels programes que porta a terme en l’àmbit de coneixement, amb la voluntat de fomentar les vocacions científiques entre els joves. També desenvolupa altres projectes que transformen la societat amb accions d’innovació educativa, d’oferta d’oportunitats a joves en risc d’exclusió i amb el foment de la ciència i el pensament crític en un sentit ampli.

Comunicació Fundació Catalunya La Pedrera

Telèfons: 93 214 25 39

689 386 777 (Isabel Palà)

625 365 560 (Alba Tosquella)