SALA DE PREMSA

Barcelona, 19/07/2018

El Trio Fortuny tanca el festival BACHCelona a La Pedrera

El concert serà proper 24 de juliol a les 19.30h a l’Auditori de La Pedrera

El Trio Fortuny està format per tres dels més destacats participants del cicle Residències Musicals, de  la Fundació Catalunya La Pedrera, que promou els joves talents

El festival BACHcelona gira a l'entorn de la figura del genial compositor alemany i n'evidencia la influència inequívoca en tota la història posterior de la música occidental

La Fundació Catalunya La Pedrera participa en el festival Bachcelona 2018 amb el concert de cloenda que se celebrarà a l’Auditori de La Pedrera amb l’actuació del Trio Fortuny el proper dimarts 24 de juliol.  El Trio Fortuny combina l'execució de peces en format de trio clàssic amb piano amb moments solístics i/o a duo rellevants amb la voluntat de mostrar la forta personalitat interpretativa dels tres integrants d’aquest conjunt de cambra de caràcter estable.
Des de l’any 2013 la Fundació Catalunya La Pedrera fomenta el talent jove amb el cicle Residències Musicals. El Trio Fortuny són el cellista Pau Codina, el violonista Joel Bardolet i el pianista Marc Heredia, tres joves talents que ara són músics amb carreres consolidades.

Programa Hommage à Johann Sebastian Bach
Aquest programa gira a l'entorn de la figura del genial compositor alemany i n'evidencia la influència inequívoca en tota la història posterior de la música occidental.
Bardolet, Heredia i Codina mesclen igualment obres ben conegudes (n’és una mostra l’emblemàtica Suite per a violoncel número 1 en Sol Major) amb d'altres de gran intensitat tot i que menys populars (com el contrapunt de diàleg amb l’obra de György Kurtág, Signs, games and messages) però coherentment contrastades en la seva audició.

Una vetllada que es clourà amb una gran obra de repertori com és el Trio per a piano núm. 1 en Re menor, Op. 49 de Felix Mendelssohn Bartholdy, sens dubte un dels màxims responsables de situar la figura i obra de J. S. Bach en el lloc referencial que avui ostenta.
Tres dels músics amb major inquietud i singularitat artística de la seva generació s’uneixen per articular un trio de caràcter estable que els permeti desenvolupar un treball rigorós d’aprofundiment interpretatiu a algunes de les obres clau escrites per a una de les formacions de cambra per excel·lència, el trio amb piano.

Repertori
PROGRAMA Hommage à Johann Sebastian Bach
Johann Christian Bach (1735 – 1782) · Trio en Do Major per a piano 8'
Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788) · Trio per a piano · Wq 91 núm. 3 en Fa major
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750) · Suite per a cello núm. 1 en Sol Major BWV 1007
PAU CODINA 17' * En diàleg amb György Kurtág (1926) · Signs games and messages
JOEL BARDOLET

II
Dmitri Shostakovich (1906 - 1975) · Preludes and fugues: núm. 24 en Re menor, Op. 87
MARC HEREDIA 12'
Felix Mendelssohn Bartholdy (1809 – 1847) · Trio per a piano núm. 1 en Re menor, Op. 49
1. Molto allegro ed agitato
2. Andante con moto tranquillo
3. Scherzo: Leggiero e vivace
4. Finale: Allegro assai appassionato
30'

Trio Fortuny
Joel Bardolet, violí
Pau Codina, violoncel
Marc Heredia, piano

El violinista Joel Bardolet (Resident de la Fundació Catalunya La Pedrera 2016-2017) va realitzar els seus estudis superiors a l’ESMuC i posteriorment va cursar un màster a la prestigiosa Musikhochschule Freiburg amb la violinista francesa Muriel Cantoreggi, amb qui encara avui manté el contacte i la relació musical. L'abril de 2012 va ser admès en el programa de màster especialitzat en solista a la Hochschule fur Musik Basel, amb Rainer Schmidt. En fnalitzar-lo, va debutar com a solista a la principal sala de concerts de Basilea, tocant el segon concert de Bártok amb la Basel Sinfonie Orchester. Ha rebut el mestratge de músics com Vera Martínez Mehner, Maurice Fuks, Erich Höbarth i András Keller. En l'actualitat és frequent el contacte pedagogic amb Claudio Martínez Mehner, Anton Kernjak, Rony Rogof i Ferenc Rados.

Pau Codina (Resident de la Fundació Catalunya La Pedrera 2013-2014) va començar els seus estudis de violoncel als 5 anys amb la professora Eulàlia Subirà, a l’Escola Municipal de Música de Manlleu. Han rebut classes de professors com Ivan Chifoleau, Daniel Grosgurin, Peter Thiemann i Louise Hopkins. L’any 2002 va ser acceptat com alumne en la prestigiosa escola Yehudi Menuhin de Londres, i va cursar els estudis de grau superior en la Guildhall School of Music & Drama, graduant-se amb menció d’honor el 2010. Posteriorment va cursar el Solo Artist Diploma a la Chapelle Musicale Reine Elisabeth de Brussel·les amb el professor Gary Hofman. Ha assistit a cursos i classes magistrals amb professors com Lluís Claret, Anner Bylsma, Franz Helmerson, Steven Isserlis i Mstislav Rostropóvitx. Ha debutat ja com a solista amb l’Orquestra Simfonica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra de la RTVE, la Simfonica del Vallès i la JONC, respectivament.

Marc Heredia (Resident de la Fundació Catalunya La Pedrera 2014-2015) va iniciar els seus estudis de piano als tres anys i va continuar la seva formació amb Cecilio Tieles al Conservatori Superior de Música del Liceu. Més tard, entre 2008 i 2012, va continuar la seva formació a la Escuela Superior de Música Reina Sofía amb professors com Dimitri Bashkirov i Claudio Martínez Mehner. De 2012 a 2014 va cursar un Master of Arts a la Hochschule fur Musik de Basilea, Suïssa. Ha actuat a importants sales com L’Auditori de Barcelona, el Palau de la Música Catalana, Auditorio Nacional i la Fundación Juan March de Madrid, el Claustre de Sant Domènech de Peralada i també ha tocat en marcs com el cicle Solistas del SXXI al Auditori Sony de Madrid o a l’Auditori de Girona, entre altres.

Consulta el web del Bachcelona 2018
Entrades disponibles al web de La Pedrera
Mitjans interessats: premsa@fcatalunyalapedrera.com

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa. Promou el talent, la creació i l’educació i conserva el patrimoni natural i cultural.

Més informació - Premsa Fundació Catalunya La Pedrera:
Tel. 93 214 25 39    premsa@fcatalunyalapedrera.com
Anna Bellorbí  Tel.  932 142 543 /  682 73 84 78