SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 03/10/2019

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta la primera exposició monogràfica de Bill Viola a Barcelona

L’exposició va més enllà dels límits de La Pedrera i es poden veure obres de l’artista a diferents espais de Catalunya

‘Bill Viola: Miralls de l’invisible’ arrenca demà a La Pedrera i es podrà visitar fins el 5 de gener de 2020

Bill Viola (Nova York, 1951), considerat un pioner en el desenvolupament del videoart, és un dels artistes més destacats a nivell internacional. La seva obra, que ha evolucionat en paral·lel a la tecnologia del vídeo, explora la condició humana abordant temes universals com el naixement, la mort, l’amor, el dolor o la redempció.  Kira Perov, directora de l’estudi Bill Viola i co-comissària de l’exposició ha disculpat l’absència de l’artista a la roda de premsa celebrada avui a La Pedrera i ha declarat que  “les obres que es mostren en aquests espai revelen els temes que Bill ha explorat durant bona part de la seva vida creativa. En aquesta exposició veiem com la imatge en moviment expandeix nocions de la fragilitat i transitorietat de la nostra vida a la terra, que representa l'estat humà de diverses formes.”

La Fundació Catalunya La Pedrera ha presentat avui la singularitat d’aquest autor a través d’una quarantena d’obres, de les quals una vintena s’exposen a la Casa Milà, i la resta en altres institucions culturals de la ciutat i del país. L’exposició a La Pedrera constitueix un recorregut per la trajectòria de l’artista.  Marta Lacambra, directora general de la Fundació ha remarcat que aquesta exposició és “la primera antològica que mostra el treball de Bill Viola a Barcelona i és un exemple més del ferm compromís de Fundació Catalunya La Pedrera amb contribuir a la difusió dels millors valors de la creació contemporània.”

Ruta Bill Viola pel territori català

Simultàniament a la presentació de la mostra de Bill Viola a La Pedrera, i amb el propòsit d’augmentar la irradiació de l’exposició arreu del territori, s’ha creat una xarxa d’institucions culturals col·laboradors on es presenten alguns dels treballs del videoartista, tant a la ciutat de Barcelona —al Palau de la Música Catalana i el Gran Teatre del Liceu— com en altres punts del país: Bòlit, Centre d’Art Contemporani de Girona, el Museu de Montserrat, el Museu Episcopal de Vic i PLANTA Fundació Sorigué de Lleida. Llucià Homs, co-comissari de l’exposició ha declarat que "és important i enriquidor que molts focus culturals del territori  s'hagin unit per irradiar l'obra de Bill Viola arreu del país". I afegit que Bill Viola. Miralls de l’invisible “arrela fort a la ciutat, està pensada per a Barcelona i des de Barcelona. Hi ha moltes reflexions d'artistes, teòlegs, filòsofs catalans que embolcallen l'obra de Bill Viola amb la ciutat".

A la roda de premsa d’avui han comparegut:

Sra. Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya La Pedrera

Sra. Kira Perov, directora de l’estudi Bill Viola i co-comissària de l’exposició

Sr. Llucià Homs, co-comissari de l’exposició

Sr. Víctor García de Gomar, assessor de l’exposició i representant del Palau de la Música i del Gran Teatre del Liceu

P. Josep de C. Laplana, director del Museu de Montserrat

Sr. Josep M. Riba, director del Museu Episcopal de Vic

Sra. Carme Sais, directora de Bòlit, Centre de Cultura Contemporània de Girona

Sra. Ana Vallés, directora de la Fundació Sorigué

Activitats de l’exposició a La Pedrera

Divendres 4 d’octubre, a les 19h. Bill Viola: Procés creatiu

Conferència a càrrec de Kira Perov, directora de l’estudi Bill Viola i co-comissària de l’exposició.

Dilluns 25 de novembre, a les 19.30h

Bill Viola des de la perspectiva d’Albert Serra. Conferència d’Albert Serra, director i productor de cinema

Dilluns 2 de desembre, a les 20h

La mística de Bill Viola. Recital poètic musical amb Jordi Savall i Manuel Forcano

Dilluns 9 de desembre, a les 19h

Bill Viola, un clàssic contemporani. Taula rodona amb Rafael Argullol, Imma Prieto i Llucià Homs.

Nit Bill Viola

Nit Bill Viola a Barcelona

La Pedrera, Palau de la Música catalana i Gran Teatre del Liceu

4 de desembre, de 18 a 01h

Més informació: http://www.lapedrera.com/ca/agenda-activitats-barcelona/exposicions-actu...

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per aconseguir una societat més justa. Promou el talent, la creació i l’educació i conserva el patrimoni natural i cultural.

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera

Anna Bellorbí  Tel. 93 214 25 43 / 682 73 84 78