SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 17/07/2018

Joves d’arreu del món investiguen a Catalunya sobre nutrició, salut i diabetis

La tercera edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) aplega gairebé un centenar d’estudiants d’arreu del món a Catalunya

Nutrició i salut en diabetis, com tractar l’addicció a les drogues a través de l’enginyeria informàtica o la Neuro-Robòtica per entendre el cervell són alguns dels 10 programes que s’hi duen a terme

La tercera edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) acull aquests dies a 90 estudiants de 23 nacionalitats diferents amb la finalitat de fomentar les vocacions científiques. Els estudiants treballen en 10 projectes diferents d’investigació en 11 centres de recerca d’excel·lència de Catalunya.  Els futurs científics estan elaborant projectes en àmbits tan diversos com la biomedicina, la genètica, la biotecnologia, la química, la robòtica o la nanotecnologia.

Com combatre la diabetis?

Aquesta edició compta amb un projecte nou en l’àmbit de la nutrició i la salut que lidera la Fundació Alícia, l’Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) i la Universitat de Vic. A través del projecte de recerca Nutrition and Health International Youth Science Challenge, els joves investigadors tenen com a objectiu trobar solucions per millorar la salut de la població a través del canvi d’estils de vida i fomentar hàbits saludables per prevenir determinades malalties, com ara la diabetis.

Com utilitzar la bioinformàtica per acabar amb l’addicció a les drogues?

Gràcies a la recerca puntera que es dur a terme al Barcelona Supercomputing Center (BSC) i de MareNostrum és possible dissenyar un fàrmac per combatre l’addició a les drogues. Amb aquest projecte els estudiants tenen com a objectiu principal dissenyar una variant de medicaments per contribuir al procés de desintoxicació dels addictes a opiacis.

Què és el BIYSC?

El Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) és l’únic programa internacional impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera. El seu objectiu és potenciar l’interès per la ciència i l’excel·lència educativa entre els joves de 16 a 18 anys d’arreu del món.

La tercera edició del BIYSC compta amb estudiants procedents dels 5 continents. 9 països europeus —Àustria, Itàlia, Espanya, França, Suïssa, Hongria, Macedònia, Luxemburg i Regne Unit— i 14 països de la resta del món —Xina, Canadà, Estat de Palestina, Xile, Israel, Nova Zelanda, Sud-àfrica, Singapur, Tunísia, Turquia, Estats Units, Malàisia, Uzbekistan i Emirats Àrabs Units—.

Els centres que participen al BIYSC 2018 són:

• Barcelona Supercomputing Center (BSC)
  • Centre de Regulació Genòmica (CRG)
  • Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)
  • Institut de Recerca Biomèdica (IRB)
  • Institut Català d’Investigació Química (ICIQ)
  • Institut de Biologia Evolutiva (IBE)
  • Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)
  • Institut de Física d’Altes Energies (IFAE)
  • Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS)
  • Fundació Alícia
  • Universitat de Vic (UVIC), Universitat Central de Catalunya

La Fundació Catalunya La Pedrera fomenta el talent científic

La Fundació Catalunya La Pedrera està compromesa amb la societat. Dins de l’àrea de coneixement  es desenvolupen projectes que transformen la societat amb accions d’innovació educativa, d’oferta d’oportunitats a joves en risc d’exclusió i amb el foment de la ciència i el pensament crític.

Més informació del BIYSC: biysc.org

Més informació - Premsa Fundació Catalunya La Pedrera:

Tel. 93 214 25 39    premsa@fcatalunyalapedrera.com

Isabel Palà  Tel. 93 875 94 25