SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 09/07/2019

El Barcelona International Youth Science Challenge 2019 acull 104 estudiants brillants d’arreu del món a Barcelona

El centenar de joves participants han sigut seleccionats entre més de 200 sol·licituds per formar part de l’innovador programa.

La quarta edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) acull aquesta setmana i la propera a 104 estudiants de 27 nacionalitats diferents amb la finalitat de fomentar vocacions científiques i de presentar Barcelona com un pol d’atracció de talent en ciència.

El Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) és un programa internacional impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera. El seu objectiu és potenciar l’interès per la ciència i l’excel·lència educativa entre els joves de 16 a 18 anys d’arreu del món. Des d’avui i fins al 19 de juliol es celebrarà la cita internacional que reunirà a un centenar de joves pre-universitaris apassionats per la ciència.

Els participants tenen l’oportunitat de treballar en 13 centres de recerca d’excel·lència de Catalunya desenvolupant projectes en àmbits tan diversos com la biomedicina, la genètica, la biotecnologia, la química, la robòtica o la supercomputació. Aquesta edició comptarà amb 7 programes nous, entre els quals destaquen ‘Unravelling the clues of kidney transplantation success’ de l’Hospital de Bellvitge a càrrec del Dr. Josep M. Cruzado i ‘A two-sided strategy to tackle diabetes and obesity’ liderat per la Fundació Alícia, l’Hospital de Bellvitge, l’Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Els centres que participen al BIYSC 2019 són:

-    Barcelona Supercomputing Center (BSC)
-    Centre de Regulació Genòmica (CRG)
-    Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)
-    Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)
-    Institut Català d’Investigació Química (ICIQ)
-    Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)
-    Institut de Física d’Altes Energies (IFAE)
-    Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS)
-    Fundació Alícia
-    Universitat de Vic (UVIC), Universitat Central de Catalunya
-    Centre de Recerca Agrigenòmica (CRAG)
-    Hospital Clínic de Barcelona(HCB)
-    Hospital Universitari de Bellvitge (HUB)

STEM Dinners
No tot és treballar, també hi ha espai pel lleure i per la reflexió. Dins de la programació del BIYSC la organització ha previst dos STEM Dinners (sopars sobre ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques). El proper dia 10 de juliol està programat un àpat sobre ‘Ètica a la ciència’ a càrrec del Dr. Pere Puigdomènech i el 16 de juliol una altra trobada sobre ‘Discriminació de gènere en la recerca’, a càrrec de la investigadora Maria Marin.

La Fundació Catalunya La Pedrera fomenta el talent científic
La Fundació Catalunya La Pedrera està compromesa amb la societat. Dins de l’àrea de coneixement  es desenvolupen projectes que transformen la societat amb accions d’innovació educativa, d’oferta d’oportunitats a joves en risc d’exclusió i amb el foment de la ciència i el pensament crític.

Possibles rodatges de tallers pràctics:

Dimecres 10: matí a Bellvitge (Barcelona)  / tarda a IBEC (Barcelona)
Dijous 11: matí a IBEC – SPECS lab (Barcelona) CRG (Barcelona) /tarda a BSC (Barcelona)
Divendres 12: matí a IFAE (Bellaterra) i CRAG (Bellaterra)/ tarda a ICFO (Castelldefels)
Dissabte 13: matí HCB (Barcelona) i IRB (Barcelona)
Dilluns 15: matí a  Fundació Alícia (Món Sant Benet) i UVic (Món Sant Benet)
Dimarts 16: matí a ICIQ (Tarragona)

Més informació o gestió de rodatges contacteu amb Premsa Fundació Catalunya La Pedrera:
Tel. 93 214 25 39    premsa@fcatalunyalapedrera.com
Anna Bellorbí  Tel.  932 142 543 /  682 73 84 78