SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Món Sant Benet , 02/11/2019

Bon temps i activitats plenes: èxit de la primera jornada d’”Els Sabors de la terra” a Món Sant Benet

“Els Sabors de la Terra. Festa i mercat de tardor de Món Sant Benet” tanca la seva primera jornada amb molt bones sensacions, molt bon temps i una afluència de públic constant durant tot el dia. Parades i activitats plenes en una edició que té com a protagonista la vessant més silvestre de la tardor, amb activitats, entra altres, al voltant de les plantes aromàtiques i les plantes silvestres que creixen als marges dels camins.

El campament artesà del Creatardor i els tallers de cuina del Menja’t la plaça han fet les delícies del públic familiar. Els més menuts s’han divertit tot construint un hotel d’insectes o fent el seu propi instrument musical amb canyes i altres materials naturals. Han pogut aprendre, també, tècniques de conserva d’aliments al taller “Oli d’olors i sabors” i conèixer com poden elaborar un torró de tardor a base de moniatos i castanyes.

El toc musical l’ha posat el concert Ora Pro Nobis de Tarta Relena, en col·laboració amb la Fira Mediterrània. I per aquells que han volgut una proposta més participativa, l’espectacle “Fem música amb les canyetes de la foradada”, que ha posat el punt final a la primera jornada de Creatardor, ha animat als visitants a fer sonar en un petit concert improvisat els instruments que ells mateixos havien creat.

Al mercat de la plaça, amb prop d’una cinquantena de parades, també s’hi han pogut fer tallers familiars, com per exemple, el d’aprendre a fer pa d’herbes, i s’ha pogut gaudir de la ja habitual mostra d’oficis artesans.

En l’edició d’enguany s’ha potenciat especialment l’espai de tast i showcooking permetent, així, als més sibarites descobrir els diferents sabors de la cervesa artesana, fer un recorregut amb tast per receptes tradicionals amb els bolets i les castanyes com a principals ingredients o acostar-se a les plantes de marge amb “La cuina de les plantes oblidades” a càrrec del col·lectiu Eixarcolant.

Per altra banda, les activitats i experiències de tardor han permès als visitants realitzar visites especials al monestir i descobrir, per exemple, quines herbes, ungüents i xarops es feien servir per guarir els monjos, o com era la infermeria del monestir. També s’ha pogut realitzar un recorregut etnobotànic per conèixer i tastar les herbes de marge que creixen a l’entorn de Món Sant Benet.

Totes les activitats especials de tardor poden realitzar-se també en la segona jornada d’”Els Sabors de la Tardor”, demà diumenge.

L’oferta d’activitats s’ha complementat amb una interessant oferta gastronòmica que ha permès als visitants acabar d’arrodonir la jornada quedant-se a dinar a la taberna de tardor o en algun dels nostres restaurants.

Les activitats continuen diumenge, 3 de novembre

“Els Sabors de la terra” continua omplint d’activitats Món Sant Benet demà diumenge, 3 de novembre.

L’actuació del Grup de percussió Sound de Secà es presenta com un dels plats forts de la jornada. A les 12,30 h l’espectacle itinerant “Sabor” portarà el ritme a la plaça i el Prat en una cercavila itinerant espectacular.

Per la seva banda, l’espai de tast i showcooking té programat per demà dos activitats: “cuina de tardor: fruits de l’hort, fruits del bosc” a càrrec de la Fundació Alícia (12,00 h) i un tast de vermuts de la mà de l’experta Ester Bachs (13,30 h).

Continuaran com dissabte les activitats familiars del Creatardor i el Menja’t la plaça, així com el mercat de petits productors locals i la demostració d’oficis. També es podran realitzar les visites especials per descobrir l’entorn, el monestir i la Fundació Alícia.

Podeu consultar la programació de la jornada de diumenge, aquí: https://monstbenet.com/ca/activitats/els-sabors-de-la-terra

Món Sant Benet, un equipament de la Fundació Catalunya La Pedrera

La Fundació Catalunya La Pedrera, que gestiona Món Sant Benet, serveix a la societat construint un futur millor i més just. Per això, ofereix oportunitats a les persones; impulsa el talent, la creació i l’educació; fomenta hàbits d’alimentació saludables, i conserva i comparteix el patrimoni natural i cultural.

Per a més informació podeu contactar a:

Comunicació Fundació Catalunya La Pedrera

Telèfons: 93 214 25 39

689 386 777 (Isabel Palà)

625 365 560 (Alba Tosquella)

premsa@fcatalunyalapedrera.com / comunicacio@monstbenet.com