SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 12/03/2019

Concerts únics que uneixen música i arts visuals a La Pedrera

En aquest laboratori d’experiències artístiques els concerts a La Pedrera són el resultat final, fruit d’un procés d’investigació, innovació i creació previs.

L’objectiu és impulsar el talent de joves creadors com Els Jóvens, Mourn, Pavvla, Avstral, Playback Maracas i Baiuca, que enguany treballen amb grups destacats de l’escena visual alternativa.

La sessió familiar tindrà lloc el diumenge 24 de març amb la música de l’Orchestra Fireluche i les projeccions de Morgan Caney.

La Fundació Catalunya La Pedrera posa en escena durant el mes de març i abril la quarta edició del cicle PedreraArtlab. Un projecte laboratori de noves experiències artístiques que posa en relació els nous grups musicals de l’escena independent amb joves creadors, instituts i escoles de disciplines artístiques de referència. El resultat final d’aquestes trobades és un cicle de concerts exclusius que es presentaran cada setmana a La Pedrera.

Cada sessió d’enguany és el resultat de la interconnexió entre la música, la fotografia i diferents disciplines artístiques, fruit d’aquest procés d’investigació, innovació i creació previs.

Amb aquest cicle, la Fundació Catalunya La Pedrera té per objectiu continuar impulsant els joves creadors per tal de potenciar el talent, la creativitat i la versatilitat, apostant per una proposta única i diferencial. El PedreraArtlab es consolida com a altaveu per als joves creadors i un treball en procés constant on, més enllà del projecte final, es posa molta incidència en els processos de treball previs, fruit d’aquesta relació entre les diverses disciplines per tal d’estimular el talent creatiu, amb especial incidència als àmbits de l’ensenyament secundari i superior.

Els Jóvens inicia el cicle PedreraArtlab

Una de les grans revelacions de la música valenciana, Els Jóvens, amb unes lletres contemporànies plenes de nostàlgia, ironia i alegria, passades pels patrons i recursos del folklore, com ara jotes, cants de batre o bandúrries, donaran el tret de sortida a aquesta edició del cicle el divendres 22 de març, acompanyats de les imatges en directe de l’escenògrafa Laura Iturralde.

Sessió familiar: concert amb instruments d’arreu del món

El diumenge 24 de març tindrà lloc la sessió familiar. Un espectacle en el qual els instruments de joguina, inversemblants, curiosos, clàssics i propis de cultures d’arreu del món de l’Orchestra Fireluche es veuen embolcallats per les projeccions i les atmosferes del videoartista anglès Morgan Caney, en una proposta estètica i pedagògica que fa partícip al públic.

Mourn

Un dels grups catalans d’indie rock amb més projecció internacional com és Mourn vindrà a l’Auditori de La Pedrera el dijous 28 de març a presentar el seu tercer disc “Sorpresa Família”. Aquest concert únic s’acompanyarà de les fotografies de la seva guitarrista i cantant, Carla Pérez.

Pavvla, dimarts 2 d’abril

Màgia visual i sonora en un concert únic i irrepetible d’una de les promeses amb més projecció del panorama musical català com Pavvla (Paula Jornet), acompanyada de la jove fotògrafa Marta Mas (Leentrelineas), que amb la seva mirada íntima, personal i amb un immens talent ens endinsaran en un concert ple d’emocions.

Avstral i Cinema en curs

El divendres 5 d’abril tindrem una sessió en la qual s’unirà la música vitalista del grup pop Avstral amb les imatges col·lectives del projecte pedagògic Cinema en curs. La banda de Les Garrigues presenta “Teoria de l’evolució”, un disc ple de melodies enèrgiques, ritmes juganers i atmosferes electròniques que conviuran amb peces audiovisuals creades per  nois i noies d’entre 14 i 18 anys, acompanyats per cineastes.

Cinema en curs ha realitzat un seguit de tallers en diversos instituts i centres, com ara l’EspaiSocial de Badalona-Llefià, de la Fundació Catalunya La Pedrera en el marc del Programa d’Acompanyament Educatiu (PAE), l’Institut Doctor Puigvert, el Trinitat Nova, el Juan Manuel Zafra, l’Antoni Cumella, el de Bellvitge, el de Tremp, el Moisès Broggi i el Castellet.

Playback Maracas i l’IDEP Barcelona

La música d’una de les propostes musicals més interessants i personals de l’escena barcelonina com Playback Maracas, passada pels objectius d’un grup d’alumnes de fotografia de l’IDEP Barcelona. El divendres 12 d’abril es podrà gaudir d’un espectacle visual i musical d’alt nivell amb un viatge per sons hipnòtics, cadències electropicals i moments post-rock.

BAIUCA, tanca l’edició d’enguany

Per tancar aquesta edició del PedreraArtlab, el dimarts 30 d’abril hi haurà una sessió extraordinària conjuntament amb el D’A Film Festival-Barcelona. Un espectacle amb la música i les imatges de Baiuca, en què es barreja la música tradicional gallega i l’electrònica. Un concert original en què els instruments tradicionals-orgànics es combinaran amb projeccions intervingudes en directe.

Amb totes aquestes propostes, el PedreraArtlab es vol consolidar com un cicle-laboratori de noves experiències artístiques que aposta per la relació interdisciplinària com a motor de la creativitat.