SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 24/05/2019

L’escriptor Alessandro Baricco a ‘Converses a La Pedrera’

Baricco visita Barcelona amb motiu de la publicació de ‘The Game’.

La roda de premsa serà dilluns 3 de juny a les 11:30h, i a les 19h Baricco conversarà amb la periodista literària Elena Hevia.

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta una nova sessió del cicle Converses a la Pedrera amb la participació del reconegut escriptor, periodista i novel·lista Alessandro Baricco, que visitarà Barcelona el proper 3 de juny per conversar amb Elena Hevia, periodista cultural i literària amb motiu de la presentació del seu nou llibre ‘The Game’.

'The Game', una lúcida i apassionant anàlisi d'unes dècades que han transformat la nostra manera d'entendre -i de relacionar-nos- amb el món
Deu anys després de ‘Los bárbaros’, en què Baricco reflexionava sobre la mutació -que no invasió- que estava patint la nostra societat degut a l'impacte de les noves tecnologies, arriba ara ‘The Game’, on l'autor traça la cartografia de la insurrecció digital. No es tracta d'una mera revolució tecnològica, sinó del col·lapse dels paradigmes de la societat del segle XX. En només tres dècades, ordinadors personals, smartphones i altres dispositius (meres eines) s'han fet imprescindibles i, sobretot, han anat canviant la substància mateixa de la nostra concepció i la nostra relació amb la realitat. I ho han fet amb una lògica que en gran mesura és hereva dels vídeojocs: fer-ho tot més fàcil (en superfície) però amb un gran desplegament tecnològic (en profunditat).

Roda de premsa : Alessandro Baricco participa a ‘Converses a La Pedrera’

-    11h  Photocall al terrat de La Pedrera

-    11.30h  Roda de premsa. Amb la presència d’Alessandro Baricco, Marga Viza, directora de cultura de la Fundació Catalunya La Pedrera i Silvia Sesé, director editorial d’Anagrama.

Dia: Dilluns 3 de juny de 2019

Lloc: Sala 4 gats, La Pedrera

Adreça: Passeig de Gràcia 92, Barcelona

Alessandro Baricco (Torí, 1958) és novel·lista, dramaturg i periodista. L’amor per la música i la literatura van inspirar la seva activitat com a assagista i narrador. Després d’una aparició fulgurant al panorama literari italià el 1991 amb ‘Castelli di rabbia’ (premi Médicis d’autor estranger a França) i el 1993 amb ‘Oceano mare’(premi Campiello), ‘Seta’ li va proporcionar el reconeixement internacional. La seva obra posterior ha oscil·lat entre la narrativa (Omero, Iliade, reescriptura del poema homèric) i l’assaig, ‘Next’. Piccolo libro sulla globalizzazione e il mondo che verrà’, ‘I barbari. Saggio sulla mutazione’, o ‘The Game’, on traça la cartografia de la insurrecció digital.

A més d’una llarga trajectòria en el periodisme literari, Baricco ha escrit guions, dirigit cinema, i ha creat programes de televisió i és l’impulsor de l’Scuola Holden, una iniciativa per formar narradors i fomentar l’estudi de les humanitats.

Elena Hevia (Barcelona, 1959) és llicenciada en Ciències de la Informació i ha fet estudis de doctorat a la Universitat Autònoma de Barcelona. Es va formar com a periodista cultural a la delegació de l'ABC a Catalunya i més endavant va passar a formar part d’El Periodico de Catalunya, on actualment coordina el suplement setmanal de llibres.

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.

Amb el cicle Converses a la Pedrera, la Fundació Catalunya La Pedrera vol estimular el pensament crític donant veu a intel·lectuals de primer ordre de diferents camps de la cultura, la societat o la ciència, i compartint la seva trajectòria i la seva visió sobre el món actual.

Aquesta és la vuitena edició del cicle, el qual se celebra des de 2011 en col·laboració amb Arcàdia. Per Converses a La Pedrera hi ha passat personatges de la mida de Zygmunt Bauman, Yasmina Reza, Tom Wolfe, John Eliot Gardiner,  Zadie Smith, Evgeny Morozov,  John Lanchester o Yotam Ottolenghi entre altres.

Per sol·licitar entrevistes, acreditació de premsa o més informació, contacteu amb:

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera

Anna Bellorbí  Tel.  682738478

Alba Tosquella Tel. 93 214 25 35 / 625 36 55 60

premsa@fcatalunyalapedrera.com

Premsa Editorial Anagrama

María Teresa Slanzi

mariateresas@anagrama-ed.es

Informació addicional de la conversa

Entrada per sessió: 4 €

Lloc: Auditori de La Pedrera (Provença, 261-265)

Hora: 19h.