SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 26/10/2018

Converses a La Pedrera: Dilluns 29 amb John Lanchester i Llucia Ramis

John Carlin, juntament amb Lídia Heredia, seran els propers a passar pel cicle de Converses a La Pedrera, que ja acumula set edicions

La Fundació Catalunya La Pedrera rebrà dilluns vinent l’escriptor John Lanchester que conversarà amb Llucia Ramis en el marc de Converses a la Pedrera. Els dos escriptors repassaran l’obra de l’autor anglès i, per la proximitat dels interessos literaris de tots dos, parlaran sobretot de la ficció basada en l’autobiografia, la família com a vertebradora de la novel·la, i el paper dels diners i de l’economia en la literatura i en la realitat.

John Lanchester (Hamburg, 1962) va viure la seva infantesa a Hong Kong i es va educar a Anglaterra. Col·laborador habitual a The Observer com a crític literari (i també com a cronista de futbol i a la secció de gastronomia), és un escriptor de primera línia que ha destacat tant per les obres de ficció com en l’assaig. És autor de les novel·les ‘El refinament del gust’ (1996), ‘El senyor Philips’ (2000), ‘El port de les aromes’ (2002), amb la qual va guanyar el Premi Llibreter, i ‘Capital’ (2012), totes traduïdes també al castellà. ‘Novel·la familiar’ (2007) va ser el seu primer llibre de no ficció, al qual van seguir ‘¡Huy! Por qué todo el mundo debe a todo el mundo y nadie puede pagar’ (2010) i ‘Cómo hablar de dinero’ (2013). La seva propera novel·la, ‘The Wall’, es publicarà el 2019.

Llucia Ramis (Palma, 1977) és escriptora i periodista. Ha rebut el Premi Llibres Anagrama per ‘Les possessions’ (2018) i el Premi Josep Pla per ‘Egosurfing’ (2010). Va debutar amb la novel·la ‘Coses que et passen a Barcelona quan tens trenta anys’ (2008) i també és autora de ‘Tot allò que una tarda morí amb les bicicletes’ (2013). Actualment col·labora a La Vanguardia i Rac1.

Propera conversa_

26/11  John Carlin conversa amb Lídia Heredia

Cap on va el periodisme avui? Els dos periodistes parlaran sobre la crisi de la indústria, del paper, del periodisme digital i a les xarxes, de la instantaneïtat i l’acceleració contra la reflexió i l'anàlisi, també del paper de la ràdio i la televisió, de literatura i de les fake news o dels controls de qualitat, els fact-checkers.

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.

Amb el cicle Converses a la Pedrera, la Fundació Catalunya La Pedrera vol estimular el pensament crític donant veu a intel·lectuals de primer ordre de diferents camps de la cultura, la societat o la ciència, i compartint la seva trajectòria i la seva visió sobre el món actual.

Aquesta és la setena edició del cicle, el qual se celebra des de 2011 en col·laboració amb Arcàdia. Per Converses a La Pedrera hi ha passat personatges de la mida de Zygmunt Bauman, Yasmina Reza, Tom Wolfe, John Eliot Gardiner o Zadie Smith, entre altres.