SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 06/05/2019

Converses a La Pedrera: dilluns 13 amb Yotam Ottolenghi i Toni Massanés

Tendències i filosofia a la cuina: els dos gastrònoms parlaran sobre la creativitat, la dieta mediterrània, el flexitarianisme o el real food, entre altres temes d’actualitat.

El cicle de Converses a La Pedrera, de la Fundació Catalunya La Pedrera, enceta la seva vuitena edició amb la participació de personatges de la mida de Yotam Ottolengui i Alessandro Baricco.

La Fundació Catalunya La Pedrera rebrà dilluns 13 de maig el cuiner i gastrònom Yotam Ottolenghi que conversarà amb el director de la Fundació Alicia Toni Massanés en el marc de Converses a la Pedrera. Els dos gastrònoms parlaran sobre la filosofia i la creativitat a la cuina, de la dieta mediterrània, del concepte de ‘real food’ o el flexitarianisme, entre altres temes.

Yotam Ottolenghi (Jerusalem, 1968) va arribar al món de la cuina l’any 1997, mentre treballava en un diari israelià i feia un màster en Filosofia i Literatura. Va decidir instal·lar-se a Londres, i començar com a ajudant a la pastisseria Capital i establiments com Kensington Place, Launceston Place, Maison Blanc i Baker & Spice. Anys més tard, va crear una cadena de restaurants i botigues de menjar a Notting Hill, Islington, Belgravia i Kensington, sempre a Londres. El 2011 va obrir el seu restaurant NOPI a Picadilly.

És autor de llibres d’èxit com ‘El gourmet vegetariano’, ‘Jerusalén, crisol de las cocinas del mundo’, ‘Exuberancia, la vibrante cocina vegetariana’, ‘Dulce’ i ‘Simple’. Col·labora a The Guardian i en programes de televisió, que l’han consagrat com un dels grans xefs i divulgadors de cuina.

Toni Massanés (Berga, 1965) és director de la Fundació Alícia, investigador de l’Observatori de l’Alimentació de la UB, ha dissenyat el mètode i dirigit la recerca per inventariar el Corpus Culinari Tradicional Català. És Premi Ciutat de Barcelona i Premi Juan Mari Arzak de Gastronomia i Mitjans de Comunicació. Escriu a Cuina, a Comer de La Vanguardia, i col·labora a Un restaurant caníbal a Berlín, de Catalunya Ràdio, entre d'altres.

Idioma de la conversa: anglès
Amb traducció simultània

Propera conversa: 3 de juny
Alessandro Baricco (Torí, 1958) és escriptor, novel·lista i periodista italià. A més de nombrosos assajos i articles, és autor de  novel·les com ‘Tierras de Cristal’ (Premi Selezione Campiello i Prix Médicis Étranger), ‘Oceano mar’ (Premi Viareggio), ‘Seda’ o ‘City’, entre molts altres.. Dirigeix, a més, la Scuola Holden de Torí, dedicada a tècniques d’escriptura.

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.
Amb el cicle Converses a la Pedrera, la Fundació Catalunya La Pedrera vol estimular el pensament crític donant veu a intel·lectuals de primer ordre de diferents camps de la cultura, la societat o la ciència, i compartint la seva trajectòria i la seva visió sobre el món actual.  Aquesta és la vuitena edició del cicle, el qual se celebra des de 2011 en col·laboració amb Arcàdia. Per Converses a La Pedrera hi ha passat personatges de la mida de Zygmunt Bauman, Yasmina Reza, Tom Wolfe, John Eliot Gardiner,  Zadie Smith, Evgeny Morozov o John Lanchester, entre altres.

Informació addicional de Converses a La Pedrera.
Entrada per sessió: 4 €
Lloc: Auditori de La Pedrera (Provença, 261-265)
Hora: 19h.
Segueix-nos!