SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 21/11/2018

Converses a La Pedrera: Dilluns 26 amb John Carlin i Lídia Heredia

Cap on va el periodisme? Els dos periodistes parlaran sobre l’estat actual de la comunicació al món

El cicle de Converses a La Pedrera tanca la seva setena edició amb la participació de personatges de la mida de John Lanchester o Evgeny Morozov

La Fundació Catalunya La Pedrera rebrà dilluns vinent l’escriptor John Carlin que conversarà amb Lídia Heredia en el marc de Converses a la Pedrera. Els dos periodistes parlaran sobre la crisi de la industria de la comunicació, del paper versus del periodisme digital i, a les xarxes, de la instantaneïtat i l’acceleració contra la reflexió i l'anàlisi, també del paper de la ràdio i la televisió, de literatura i de les fake news o dels controls de qualitat, els fact-checkers.

John Carlin (Londres, 1956) va estudiar llengua i literatura angleses a la Universitat d’Oxford. El 1981 va començar a exercir de periodista al Buenos Aires Herald, i ha estat corresponsal a països com Mèxic, El Salvador, Sud-àfrica i els Estats Units per a la BBC, The Times i The Independent. Ha escrit per al Financial Times, The New York Times i The Observer, entre altres mitjans. Es va establir a Espanya el 1998 i va ser col·laborador del diari El País fins al 2017. En l’actualitat, escriu regularment a la premsa anglosaxona i té una columna setmanal a La Vanguardia i a Clarín, a més de dedicar-se a la realització de documentals.

És autor de llibres, de caràcter periodístic, relacionats amb la seva estada a Sud-àfrica i amb la coneixença de Nelson Mandela, que el va marcar especialment. La majoria han estat traduïts al castellà, i alguns també al català. Entre aquests últims destaca ‘El factor humà’ (2009), que va esdevenir un best-seller internacional i del qual es va fer la pel·lícula ‘Invictus’, dirigida per Clint Eastwood. Acaba de publicar la seva primera novel·la gràfica ‘Mandela and the General’, amb Oriol Malet. Ha rebut nombrosos guardons, entre els quals destaquen el British Press Award i l’Ortega y Gasset de periodisme.

Lídia Heredia (Barcelona, 1971) és periodista i ha treballat en ràdio, premsa escrita i televisió. Actualment és directora i presentadora d’«Els Matins» de TV3. Anteriorment, en aquesta mateixa televisió, va dirigir i presentar el programa de debat ciutadà «Banda Ampla», va presentar el telenotícies del canal 324 i va ser reportera d’«En Directe».

Idioma de la conversa: castellà

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.

Amb el cicle Converses a la Pedrera, la Fundació Catalunya La Pedrera vol estimular el pensament crític donant veu a intel·lectuals de primer ordre de diferents camps de la cultura, la societat o la ciència, i compartint la seva trajectòria i la seva visió sobre el món actual.

Aquesta és la setena edició del cicle, el qual se celebra des de 2011 en col·laboració amb Arcàdia. Per Converses a La Pedrera hi ha passat personatges de la mida de Zygmunt Bauman, Yasmina Reza, Tom Wolfe, John Eliot Gardiner o Zadie Smith, entre altres. Aquesta edició ha comptat amb la participació d'Evgeny Morozov, Liliana Arroyo, John Lanchester, Llucia Ramis, John Carlin i Lídia Heredia

Informació addicional de Converses a La Pedrera.

Entrada per sessió: 4 €

Lloc: Auditori de La Pedrera (Provença, 261-265)

Hora: 19h.

Segueix-nos!