SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 30/10/2018

Dansa ARA celebra 10 anys de dansa contemporània a La Pedrera

La Fundació Catalunya La Pedrera reuneix el talent de dansa contemporània més representatiu, combinant grans coreògrafs amb artistes emergents

4 propostes de dansa per als dimecres de novembre a La Pedrera, que es presenta com un espai de divulgació de la creació contemporània

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta la desena edició del cicle de dansa contemporània Dansa ARA, que mostra el bon moment que viu la dansa avui a Catalunya. En quatre sessions, tots els dimecres de novembre, La Pedrera programa creacions úniques, estrenes i propostes fetes o adaptades especialment per a l’edifici de Gaudí. En definitiva, Dansa ARA és un cicle de dansa consolidat que reuneix una gran diversitat d’artistes de diferents tendències de la dansa contemporània, com la dansa física, narrativa, transversal o multidisciplinària.

Actuacions programades_

Dimecres 7 de novembre, 20h

TAIJIN KYOFUSHO (25min) + GIVE ME PROTEIN de KERNEL DANCE THEATRE (30min)

La companyia Kernel Dance Theatre presenta un programa doble que comprèn diferents aspectes de la societat actual. Reflexionen sobre la por a les relacions interpersonals i sobre el culte al cos, viatjant des de la societat oriental a la occidental, utilitzant estadis com la transcendència i l’humor àcid.

Site specific creat per a La Pedrera.

Dimecres 14 de novembre, 20h

HOME d’AKIRA YOSHIDA (25min)

Akira Yoshida és un jove ballarí navarrès d'ascendència japonesa que ha arribat a la dansa contemporània partint del breakdance i el llenguatge de la cultura urbana vinculat amb el Bboying, que li ha permès desenvolupar una expressió molt personal. Amb Home, fa una mirada enrere  a la recerca de la seva essència com a individu. Estrena a Barcelona.

ORBIS de CIA. HUMANHOOD  (16min)

Un duo que explora la relació entre la humanitat i la Lluna, el satèl·lit que ens acompanya permanentment. Una forma de diàleg entre la ciència i l'art i tal vegada també entre la llum i la foscor. Immergiu-vos en un espectacle que us portarà més enllà dels dominis del planeta Terra. Estrena a Barcelona.

Dimecres 21 de novembre, 21h

AVE MARIA de LIPI HERNÁNDEZ  (60min)

Ja fa més de vint anys que Lipi Hernández va ballar un solo amb l’Ave Maria de Schubert. En aquesta ocasió convida a creadores de l’escena actual a dialogar amb els espais de La Pedrera i el seu treball a través de DATA, metodologia fruit de la seva investigació a les aules i a escena dels últims quinze anys.

Site specific creat per a La Pedrera. Recorregut per diferents espais de l’edifici.

Dimecres 28 de novembre, 20h

PAINBALL de LES IMPUXIBLES (40min)

I si omplim, de nou, de contingut, la paraula llibertat? I si hi pensem, ballem damunt, cacem el fum, toquem el dos, cridem mil veus la llibertat?. Un joc amb pilotes que genera un espai sonor, un ritme, però també una manera de moure’s, una corporalitat i un univers propi.

Site specific creat per a La Pedrera.

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.

Amb el cicle Dansa ARA, la Fundació Catalunya La Pedrera vol apostar pels artistes emergents i per la divulgació de la creació contemporània.

Aquesta és la desena edició del cicle, el qual se celebra des de 2008. Per Dansa ARA hi ha passat ballarins i coreògrafs de la mida de Lali Ayguadé, Eulàlia Bergadà, Vero Cendoya, Maria Campos i Guy Nader, Pere Faura, Virginia García,   Cesc Gelabert, Sonia Gómez, Roser López Espinosa, Àngels Margarit, Toni Mira, Thomas Noone, Roberto Olivan, Sol Pico i La Veronal, entre d’altres.

Informació addicional de Dansa ARA.

Entrada per sessió: 10 €

Lloc: La Pedrera (Passeig de Gràcia, 92)

Hora: Segons espectacle

Per sol·licitar acreditació de premsa o més informació, contacteu amb:

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera

Anna Bellorbí  Tel. 682738478