SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 29/10/2019

La Fundació Catalunya La Pedrera reuneix el talent de la dansa contemporània a la Casa Milà

La proposta combina gran coreògrafs i ballarins com Lali Ayguadé o Miquel Parrà amb artistes emergents
Cinc propostes de dansa per als dimecres de novembre a La Pedrera, que es presenta com un espai de divulgació de la creació contemporània
La proposta de la Fundació Catalunya La Pedrera també compta amb el públic més jove amb una sessió familiar especial el diumenge 24

Novembre és el tret de sortida de la dansa contemporània a La Pedrera. La Fundació Catalunya La Pedrera presenta la onzena edició del cicle DANSA ARA, que mostra el bon moment que viu la dansa avui a Catalunya.

El DANSA ARA  és un cicle de dansa consolidat que enguany compta amb les actuacions de cinc grups d’artistes contemporanis de dansa com són Javier Guerrero, Ana Borrosa, Irene García/ La Quebrá, Miquel Barcelona, Big Bouncers i Lali Ayguadé. L’Auditori, la sala Gaudí o altres espais singulars de La Pedrera seran els escenaris d’aquests espectacles.

ESPECTACLES:

6 de novembre 20h

STUPID DREAMERS + AM27

JAVIER GUERRERO Site específic creat per a La Pedrera

Amb un programa doble Javier Guerrero obre el cicle de dansa de la Fundació en el què és el seu retorn a La Pedrera després de tres anys d’haver-hi presentat “Wimbledon o la gran desilusión” en l’apartat dedicat a les creacions destacades d’estudiants de l’Institut del Teatre de Barcelona. Ara, com a creador emergent reconegut, declinarà la seva premiada peça AM27 tot fent-ne una reinterpretació en site específic amb quatre ballarins que recorrerà diferents espais de La Pedrera.

En aquesta sessió també estrenarà Stupid dreamers, un treball en procés de creació produït gracies a l’impuls i al suport de la Fundació.

Més informació: https://www.lapedrera.com/ca/agenda-activitats-barcelona/dansa/stupid-dreamers-site-especific-de-m27-de-javier-guerrero

13 de novembre 20h

PINK FISH D’ANA BORROSA + GET NO DE IRENE GARCÍA

A la segona sessió del cicle presentem un programa doble amb les propostes de dues joves coreògrafes amb una interessant trajectòria ascendent. Creadores que comparteixen generació, gènere i una coreografia al servei de la narració de situacions i neguits totalment contemporanis.

Més informació: https://www.lapedrera.com/ca/agenda-activitats-barcelona/dansa/pink-fish-dana-borrosa-get-no-direne-garcia

20 de novembre 21h

PARRÀ

MIQUEL BARCELONA

Parrà és la conjugació catalana antiga de la forma verbal apareixerà. Parrà expressa la dualitat en la tradició. Un diàleg entre la veu i el moviment, l'arrel i la contemporaneïtat, l'estructura i el canvi. A través de la revisió de peces musicals com "El cant de la Sibil·la" (Mallorca) o de danses com la "polka chinata" (Itàlia) trobem - en l'origen d'aquestes pràctiques paganes- oportunitats d'expressió que ens interpel·len per la seva bellesa i visceralitat. Suggerint-nos un univers que ens evoca a l'essència de l'espiritualitat humana lliure de formes, moral i intel·lecte.

Més informació: https://www.lapedrera.com/ca/agenda-activitats-barcelona/dansa/parra-de-miquel-barcelona

24 de novembre, 11h i 12.30h            SESSIÓ FAMILIAR

BIG BOUNCERS  Espectacle recomanat per a infants de 2 a 5 anys.

JUNGLA

Jungla proposa un viatge per un ecosistema on poden aparèixer tot tipus d’éssers, formes, colors i sons. Un espai que dona cabuda al més gran i també al més petit. Un espai on conviuen diferents cossos amb comportaments sorprenents. Cossos que es camuflen, brillen, floten, reboten, s’estiren i es transformen constantment. Un espai no explorat, on la sorpresa i la màgia poden donar-se en qualsevol moment i on tots els elements estan en continu moviment.

Més informaciço: https://www.lapedrera.com/ca/agenda-activitats-barcelona/dansa/jungla-de-big-bouncers-sessio-familiar

27 de novembre  20h

IU AB MI + UNDERNEATH

LALI AYGUADÉ

Amb el pretext d'un funeral, IU an Mi vol parlar del comportament de les persones davant de fets irreversibles, de accions inevitables a les quals no sabem enfrontar-nos. D’emocions maquillades per la convenció, d'aquelles intimitats exposades a la col·lectivitat. De com mirem els altres i de com ens veuen els altres. D'allò íntim i d'allò social, d'allò personal i d'allò públic.

Tots necessitem una guia. Una cosa que seguir, que admirar. Una cosa (o algú) que obre el camí i ens dona una direcció. Que sigui correcta, o no. A la manca de lideratge, ens sentim perduts, caient en cada pas que donem. Però en aquest mateix moment, al caure, és on les coses comencen a aclarir-se i trobem alguna cosa. Una cosa que podria ser molt simple, però una cosa que anhelem. UNDERNEATH ens remet a la simplicitat de l'abstracte, on el moviment és la nostra força.

Més informació: https://www.lapedrera.com/ca/agenda-activitats-barcelona/dansa/iu-mi-underneath-de-lali-ayguade

Per DANSA ARA hi ha passat ballarins i coreògrafs de la mida de Lipi Hernández, Akira Yoshida, Eulàlia Bergadà, Vero Cendoya, Maria Campos i Guy Nader, Pere Faura, Virginia García,  Cesc Gelabert, Sonia Gómez, Roser López Espinosa, Àngels Margarit, Toni Mira, Thomas Noone, Roberto Olivan, Les Impuxibles, Sol Picó i La Veronal, entre d’altres

Més informació del cicle: https://www.lapedrera.com/ca/agenda-activitats-barcelona/cicle/dansa-ara

La nostra raó de ser: les persones

La Fundació Catalunya La Pedrera serveix a la societat construint un futur millor i més just. Per això, ofereix oportunitats a les persones: impulsa el talent, la creació i l’educació; fomenta hàbits d’alimentació saludables, i conserva i comparteix el patrimoni natural i cultural.

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera

Anna Bellorbí  Tel. 93 214 25 43 / 682 73 84 78