SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 20/09/2019

La Fundació Catalunya La Pedrera promou el decàleg Dementia Friendly a les escoles del país

L’activitat dissenyada per la Fundació vol sensibilitzar els escolars respecte a com volen ser tractades les persones amb dèficits de memòria

Aquesta activitat s’ha realitzat per primer cop el dia 20 de setembre amb la participació de 694 alumnes de 16 escoles i instituts d’arreu de Catalunya

Els dinamitzadors de l’activitat són els propis participants del Programa REMS que expliquen com volen ser tractats

L’acció respon a la voluntat de la Fundació d’eliminar estereotips i prejudicis que afecten a aquest col·lectiu i conscienciar envers la malaltia de l’Alzheimer

La Fundació Catalunya La Pedrera se suma a les accions amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer amb el disseny d’una activitat per a sensibilitzar l’alumnat català respecte a com volen ser tractades les persones amb dèficits de memòria.

A través d’aquesta activitat s’ha donat a conèixer, als primers 694 alumnes participants, els 10 punts del decàleg del Dementia Friendly de Fundació Catalunya La Pedrera, que els permetrà reflexionar i sensibilitzar-los envers el col·lectiu de persones amb demències o dèficits de memòria i prendre consciència de com volen ser tractades.

Aquesta activitat s’ha desenvolupat per primer cop el dia 20 de setembre, en l’horari lectiu dels 16 primers centres educatius inscrits, i ha comptat amb la intervenció dels propis participants del Programa REMS que han explicat com volen ser tractats.

L’activitat neix amb la voluntat de desenvolupar-se durant tot l’any i a tots els centres educatius del país que ho sol·licitin.

Dementia Friendly

L’any 2018 la Fundació va redactar un Manifest que recull com volen ser tractades les persones amb dèficit de memòria. El manifest s’acompanya d’un vídeo en què els protagonistes són deu participants del programa de reforç de la memòria de la Fundació (programa REMS: Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut) que s’adrecen directament a la ciutadania per expressar 10 idees clares, com ara: “parla’m de manera senzilla”, “tracta’m com un adult i no com un nen”, “inclou-me a les converses” o “ajuda’m a orientar-me si em veus perdut”.

Addicionalment, també es va realitzar una recollida de firmes al voltant del manifest “Per a una societat respectuosa amb les persones amb demència” que va recollir 5.397 signatures.

Totes aquestes accions tenen com a voluntat donar continuïtat al decàleg de bones pràctiques que es va presentar per primer cop el 2018 a Vilanova i la Geltrú, on els participants REMS de l’espai Social d’aquesta ciutat van decidir com volen ser tractats pel seu entorn després de compartir les principals dificultats amb les quals es troben diàriament al sortir al carrer.

El programa de reforç de la memòria i de la salut de la Fundació

REMS (programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i de la Salut) és un programa de la Fundació Catalunya La Pedrera adreçat a persones amb deteriorament cognitiu, que siguin autònomes en les seves activitats de la vida diària i tinguin la necessitat de mantenir-se actives i ser actores del seu propi procés.

El Programa, en funcionament des de l’any 2013, té per objectiu millorar la qualitat de vida i el benestar emocional dels participants; promou el seu apoderament, fomenta les relacions interpersonals i incideix en les seves capacitats cognitives i físiques per a poder mantenir la seva autonomia el màxim de temps possible.