SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 20/06/2019

Els projectes de Fundació Catalunya La Pedrera arriben a més de mig milió de persones

Fundació Catalunya La Pedrera presenta el seu impacte social

Les accions de la Fundació han fet possible un futur millor i més just per a 502.244 persones durant el 2018

La creació de 139 llocs de treball, l’assistència a més de 1.300 persones grans o l’acompanyament de 4.000 joves són alguns dels seus resultats

La Fundació Catalunya La Pedrera ha presentat aquesta setmana el seu impacte social superant els cinc-cents mil beneficiaris directes dels projectes que lidera. Una xifra molt rellevant que es fa possible gràcies a l’1,4 milions de persones que visiten la Pedrera, Món Sant Benet i altres espais, i que, amb el pagament de l’entrada, proporcionen recursos econòmics a una Fundació que no té cap altra via de finançament per fer rendibles els seus equipaments.

La Fundació treballa en diferents àmbits: oportunitats per a les persones grans, infants o en risc d’exclusió social; foment del talent, la creació i l’educació dels joves; promoció d’hàbits d’alimentació saludable, i la conservació, gestió i difusió de patrimoni natural i cultural. I, a més, ho fa d’una forma diferencial, amb qualitat, buscant l’excel·lència i aplicant fórmules innovadores.

Un dels àmbits en què treballa la fundació i que més impacte té en la societat és la creació de llocs de treball. A través de la Cooperativa MANS, els Horts de Sant Benet i la Fundació Topromi, s’ ha aconseguit l’ocupació de 139 persones en inserció laboral. Uns llocs de treball gestionats en el context d’una economia sostenible, orientada a la producció i comercialització de productes agroecològics.

Un altre objectiu prioritari de la fundació és també la millora de la qualitat de vida de les persones grans. Per això, els 23 espaiSocials de la fundació repartits per tot Catalunya són l’escenari del programa REMS de reforç i estimulació de la memòria i la salut, en què hi participen diàriament 1.300 persones grans en situacions pròximes a les malalties neurodegeneratives. També cal destacar les 300 persones que cada dia comparteixen taula i plat amb el projecte ‘Dina en companyia’, orientat tant a millorar l’alimentació dels avis com a fomentar-ne la socialització.

La fundació també posa el focus en el segment jove de la societat: acompanya en l’educació a 1.500 infants i fa un gran esforç en la promoció de les vocacions científiques, artístiques i amb la recerca, amb una incidència directa sobre gairebé 4.000 joves, molts dels quals en l’etapa preuniversitària.

Per conèixer alguns dels beneficiaris i l’impacte de la fundació, cliqueu a la imatge.

La Fundació Catalunya La Pedrera serveix a la societat construint un futur millor i més just. Dins d’un marc de qualitat, excel·lència i innovació, ofereix oportunitats a les persones; impulsa el talent, la creació i l’educació; fomenta hàbits d’alimentació saludables, i conserva i comparteix el patrimoni natural i cultural.

L’impacte social de la fundació

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera
Anna Bellorbí  Tel. 93 214 25 43 / 682 73 84 78