SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 24/05/2019

Jornada de voluntariat sobre la papallona del boix als Cingles de l’Avenc de Tavertet

L’activitat sobre aquesta espècie invasora es farà el dissabte 1 de juny, amb motiu de la Setmana de la Natura, amb l’objectiu de conèixer com afecta i com es pot combatre

El programa de Voluntariat per la natura de la Fundació Catalunya La Pedrera ha complert cinc anys amb una participació de més de 1.600 persones

La papallona o eruga del boix (Cydalima perspectalis) és una espècie de gran poder invasiu que va arribar a Europa procedent de l’Àsia i que està afectant seriosament els ecosistemes degut a la seva capacitat defoliadora del boix, un arbust molt present als nostres boscos.

El dissabte 1 de juny la Fundació Catalunya La Pedrera ha organitzat una jornada en el marc de la Setmana de la Natura, per tal que totes les persones voluntàries coneguin de ben a prop com està afectant la papallona del boix a l’entorn dels Cingles de l’Avenc de Tavertet, quines mesures s’estan prenent des de la Fundació per a poder-ho combatre, i també es farà entre totes i tots una petita aportació realitzant un taller de caixes-niu per afavorir alguns ocells i rat-penats que podrien ser depredadors de la papallona.

El dimecres 5 de juny tindrà lloc al Congost de Mont-rebei una altra jornada de voluntariat per refer murs de pedra seca. Les construccions de pedra seca, creades al voltant de la natura, tenen un gran valor històric i cultural i mostren l’estreta relació de la humanitat amb el medi natural. Però a més a més, també generen rics ecosistemes per a moltes espècies animals i vegetals.

Amb aquestes activitats, la Fundació Catalunya La Pedrera treballa per la preservació del patrimoni natural així com per la sensibilització i l’educació ambiental.