SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Girona, 06/11/2019

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació La Ciutat Invisible - Temporada Alta engeguen un projecte de transformació educativa a les escoles de Girona Est

Es tracta del projecte Escoles Tàndem, que posa a col·laborar un centre educatiu i una institució de referència durant tres cursos per incidir en la seva metodologia i singularitzar-lo amb estratègies innovadores

Aquest projecte arrenca aquest curs a les escoles Font de la Pólvora, Vila-roja i Sagrada Família integrant les arts escèniques com a eix vertebrador de l’aprenentatge

La Fundació Catalunya La Pedrera inicia aquest curs el projecte Escoles Tàndem a les tres escoles de Girona Est: Font de la Pólvora, Vila-Roja i Sagrada Família. Es tracta d’un projecte de millora educativa que suposa una transformació global dels centres ja que afecta als seus espais d’aprenentatge, metodologies, cultura i organització.

Enguany Escoles Tàndem aterra a Girona –a Salt ja fa un any que està en funcionament a l’Institut Salvador Sunyer i Aimeric– , amb un projecte que vincula, de la mà de la Fundació Catalunya La Pedrera, els centres educatius participants amb la Fundació La Ciutat Invisible i Temporada Alta.

Les tres escoles de primària incorporaran estratègies de les arts escèniques a la seva metodologia durant tres cursos, posant a treballar conjuntament tot el claustre de professors amb els professionals del projecte A Tempo- Arts i Formació, de la Fundació La Ciutat Invisible, en el marc del festival Temporada Alta i en col·laboració de la Fundació Girona – Est, intercanviant coneixements, experiències i material pedagògic.

Aquesta aposta per les arts escèniques com a eina de transformació educativa té el compromís que se centri en l’alumnat, generant experiències d’aprenentatge profundes, diverses i significatives.

La presentació ha tingut lloc avui a una de les escoles del barri, a Font de la Pólvora, i ha comptat amb Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya La Pedrera, que ha remarcat que si en algun lloc s'havia de fer aquest esforç amb un projecte tan ambiciós era amb aquestes tres escoles; i Joaquim Nadal, president de la Fundació La Ciutat Invisible, que ha afegit que amb aquest projecte Tàndem es vol crear un revulsiu que generi noves expectatives, amb l’objectiu que tots els alumnes treguin el millor a partir de les seves potencialitats.

A més, les tres directores dels centres: Pilar Marco, directora de l’Escola Font de la Pólvora; Laura Chaparro, directora de l’Escola Vila-Roja i Susanna Berengena, directora pedagògica de l’Escola Sagrada Família han assegurat que entomen el projecte amb moltes ganes i compromís i que el veuen com una oportunitat per aprendre i dur a terme un treball innovador que motivi a l’alumnat.

Projecte Escoles Tàndem

Escoles Tàndem és un programa de la Fundació Catalunya La Pedrera que neix el curs 2011-2012 i que consisteix en posar a col·laborar un centre educatiu i una institució de referència durant tres cursos, amb l’objectiu de singularitzar el centre en el marc d’un procés d’innovació.

El projecte du a terme un procés de transformació de les escoles a partir de l’anàlisi de necessitats, la identificació d’oportunitats i l’aplicació de canvis metodològics sostenibles a llarg termini, de manera coordinada amb els equips docents dels centres educatius. Al mateix temps, també és una bona oportunitat perquè les institucions reflexionin sobre, com a mínim, les seves pròpies activitats educatives.

Fa 9 cursos que es va iniciar el projecte i enguany ha arribat a 20 centres. S’ha treballat amb 17 institucions de referència com ara el Festival Temporada Alta-Fundació La Ciutat Invisible, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Esmuc, IRBB, TNC, Mercat de les Flors, IrsiCaixa, Universitat Autònoma de Barcelona i British Council. Pel que fa a beneficiaris s’ha arribat a 5.890 alumnes i 571 docents.

Des de la Fundació Catalunya La Pedrera és promouen i gestionen les aliances entre els centres, s’aporta el coneixement que els professionals de la Fundació tenen en l’àmbit educatiu, s’analitzen els resultats i es finança el programa.

La Fundació neix al gener del 2013 amb seu a La Pedrera de Barcelona, però té presència a tot el territori català a través els seus projectes socials, culturals, educatius i mediambientals que van beneficiar mig milió de persones l’any passat.

Descarregueu aquí el vídeo de la dinàmica/formació al professorat dins del projecte Escoles Tàndem a Girona Est.