SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 23/05/2019

La Fundació Catalunya La Pedrera organitza uns tallers perquè persones amb demència puguin seguir cuinant

Al taller s’ensenyarà a fer servir el receptari “Cuinant la memòria. Receptes perquè no se’ns en vagi l’olla!” creat per la Fundació Catalunya La Pedrera, ACE i Alícia

El 29 de maig tindrà lloc el primer a l’espaiSocial de Montbau, en què les persones amb demència elaboraran un plat del receptari amb l’ajuda de cuiners

El llibre presenta receptes fàcils i sanes per promoure que les persones amb deteriorament cognitiu siguin autònomes

La Fundació Catalunya La Pedrera, amb la col·laboració de la Fundació ACE i la Fundació Alícia, han creat el receptari “Cuinant la memòria. Receptes perquè no se’ns en vagi l’olla!”.  El receptari està dirigit a persones amb principi de demència com a eina per facilitar que segueixin cuinant de manera autònoma en el seu dia a dia, amb aliments bons, sans i senzills de preparar, adaptats a les seves necessitats.

Per donar continuïtat al projecte, el dimecres 29 de maig a les 10.30h, les persones amb demència participants del programa de Reforç de la Memòria i la Salut (REMS) de l’espaiSocial de Montbau participaran en un taller que els ensenyarà a fer servir el receptari correctament. En primer lloc, aprendran a planificar els seus àpats diaris amb aliments bons i equilibrats; i a més, veuran demostracions culinàries en directe i hauran d’elaborar plats en petits grups seguint les indicacions pertinents, amb l’ajuda de cuiners de la Fundació Alícia.

Les properes dates de tallers confirmades són el dijous 6 de juny a l’espaiSocial de Granollers (d’11h a 12.30h) i el dimecres 19 de juny al de Lleida. Al llarg de l’any es té previst realitzar un taller a cadascun dels 23 espaisSocials que la Fundació té repartits per Catalunya. D’aquesta manera tos els participants del programa de Reforç de la Memòria aprendran a fer-la servir i podran aplicar els coneixements adquirits a la seva vida diària.

El receptari “Cuinant la memòria” neix amb un únic objectiu: fomentar la cuina com a activitat quotidiana promovent que les persones que tenen alguna afectació en la cognició continuïn cuinant i mantinguin actives les seves capacitats el màxim de temps possible. D’aquesta manera s’afavoreix que portin una bona alimentació i una dieta equilibrada, així com la millora de la seva qualitat de vida i el seu benestar emocional.

Receptari “Cuinant la memòria”

La guia presenta un total de 24 receptes que s’elaboren en tres senzills passos. Primers, segons, plats complets i postres amb imatges, que tenen, en primer lloc, una descripció dels ingredients i estris que es necessitaran, i tot seguit l’explicació de l’elaboració en tres passos i consells finals. Tot presentat amb un disseny i un estil que garanteixen que la persona amb funcions cognitives més o menys afectades l’entendrà i li serà fàcil de seguir.

Els diferents plats estan pensats perquè al llarg de la setmana es puguin escollir combinacions diferents i s’asseguri que els àpats contenen tots els grups d’aliments per ser saludables.

A més, totes les receptes incloses al llibre han estat adaptades tenint en compte les preferències d’alimentació de persones amb deteriorament cognitiu que participen al programa de Reforç de la Memòria i la Salut (REMS) que es du a terme als espais socials de la Fundació. Alguns dels plats que es proposen són: Crema de carbassa a la canyella, xató de Vilanova, ous remenats amb gambes, alls tendres i espàrrecs verds, verat amb escabetx tradicional, guisat de llenties amb xoriço, trinxat de la Cerdanya; i com a postres, bescuit de cacau en tres minuts.

Aquest receptari es nodreix, també, dels coneixements científics més actualitzats en matèria de deteriorament. Inclou aquells aliments que poden ser un factor protector contra el progrés de la malaltia; aliments neuroprotectors amb evidència científica avalada per la Fundació ACE i dels quals ens parlarà la doctora Mercè Boada a la presentació del receptari a La Pedrera.

El llibre té un cost de 9,95€ i està a la venta a les botigues Laie i  Abacus, així com als espais Socials de la Fundació. Els beneficis es destinaran al Programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut (REMS) de la Fundació.

Programa REMS de la Fundació Catalunya La Pedrera

Reforçar i Estimular la Memòria i la Salut (REMS) és un programa dirigit a persones grans que comencen a tenir dèficits de memòria derivats d’una malaltia neurodegenerativa com l’Alzheimer o el Parkinson, d’un ictus, o bé vinculats al procés d’envelliment, i també a les seves famílies.

L’objectiu de REMS és millorar la qualitat de vida i el benestar emocional d’aquestes persones, posant especial atenció a les capacitats i a l’autonomia personal el màxim de temps possible. En els vint-i-tres espaiSocials de la Fundació, els participants del programa duen a terme una gran diversitat d’activitats cognitives, físiques i de socialització.

A REMS no només es treballen la memòria i la salut, també es genera un espai de relació i confiança on compartir moments d’alegria, d’oci i de diversió. Potenciem les habilitats en lloc de centrar-nos en les pèrdues que comporta la malaltia, en un espai on els mateixos participants escullen, en cada moment, les activitats que volen fer, dissenyades per l’equip de professionals en relació amb els seus interessos i històries de vida.