SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 08/10/2019

La Pedrera dona veu a dones creadores en un nou cicle que combina diàleg i espectacle

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta “La Pedrera en clau de dona”, un nou cicle de diàlegs entre personalitats femenines de referència en els camps de la dansa, el teatre i la música

Cada una de les tres sessions clourà amb una actuació artística amb mirada de gènere

Àngels Margarit, Cristina Alonso, Carme Portaceli, Glòria Ribera i Raquel García-Tomás són algunes de les protagonistes del cicle

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta “La Pedrera en clau de dona”, un nou cicle sobre creació artística contemporània des d’una mirada de gènere. Tres converses entre dues dones amb bagatges i trajectòries molt diverses, que a partir de l’experiència personal, i en conversa amb periodistes especialitzades, parlaran de la lluita del talent femení per la visibilitat en el seu camp artístic i del canvi radical que ha suposat la professionalització creixent.

En aquesta primera edició tindrem tres sessions amb personalitats femenines de referència en els camps de la dansa (15/10), el teatre (22/10) i la música (29/10). De manera simultània es crearà un relat visual de les converses -a càrrec de la dramaturga Raquel Tomàs-, i clourà cada sessió una actuació artística que, des de diferents escenes i registres -així com diversitat generacional-, aportarà reflexions de gènere i/o reivindicacions feministes.

L’objectiu del cicle és estimular el pensament donant veu (i generant debat) a la major pluralitat possible de mirades i mostrar creacions que incorporen sensibilitat i/o discurs en la perspectiva de gènere en els diferents àmbits artístics que la Fundació treballa: dansa, música i teatre.

Dimarts 15 d’octubre, 19h: DANSA

Conversa:

- Àngels Margarit, ballarina i coreògrafa, directora del Mercat de les Flors.

- Cristina Alonso, gestora i programadora, co-directora del Festival Salmon i del Teatre L’Artesà.

- Modera: M. Àngels Cabré, escriptora i directora de l’Observatori Cultural de Gènere.

Espectacle:

- QUATRE OCTAVES I MITJA de Mònica Muntaner i Rosa Múñoz.

Dimarts 22 d’octubre, 19h: TEATRE

Conversa:

- Carme Portaceli, directora teatral, impulsora de plataformes i manifestos reivindicatius.

- Glòria Ribera, creadora, actriu i cantant.

- Modera: Aida Pallarès, periodista cultural especialitzada en arts escèniques.

Espectacle:

- LES OBLIDADES de Lara Díez Quintanilla.

Dimarts 29 d’octubre, 19h: MÚSICA

Conversa:

- Raquel García-Tomás, compositora resident del cicle Residències Musicals a La Pedrera.

- Gemma Polo i Anna Sardà, cantant i baixista del grup Roba Estesa.

- Modera: Mònica Pagès, periodista cultural, especialitzada en música clàssica.

Concert:

- JOINA presentant “Companyes”.

Amb el cicle La Pedrera en clau de dona la Fundació treballa per aprofundir en el pensament de temes d'interès i d’actualitat. Aquest cicle és una oportunitat imprescindible per escoltar reflexions sobre la creació contemporània i contribuir a visibilitzar el gran talent femení que hi ha en tots els nostres escenaris culturals.

La Fundació Catalunya La Pedrera promou activitats culturals que fomenten les arts i el pensament i que busquen reflexionar per una societat més justa.