SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 24/09/2017

La Pedrera mostra a la seva façana els valors del territori i el paisatge en un espectacle visual de gran format

El Passeig de Gràcia s’omple de públic per veure un espectacle únic, fet amb motiu del desè aniversari de Món Sant Benet, l’equipament que la Fundació Catalunya La Pedrera té a la Catalunya Central

El complex prepara una gran festa popular, amb entrada gratuïta, pel dia 30 de setembre

La façana de La Pedrera ha estat avui la protagonista d’un espectacle multimèdia i en viu obert a tot el públic. El Passeig de Gràcia s’ha omplert de curiosos per veure “Els colors de la terra”, que ha posat èmfasi en els valors i la qualitat estètica del món de l’alimentació i la qualitat plàstica de l’agricultura, el producte, el territori i el paisatge.

Aquest espectacle de gran format a La Pedrera forma part dels actes de celebració dels 10 anys de Món Sant Benet, l'equipament que la Fundació Catalunya La Pedrera té a la Catalunya Central, i que culminaran el 30 de setembre amb una gran festa popular.

La creació, produïda per la Fundació Catalunya La Pedrera i dirigida per Lluís Danés, ha comptat amb música escrita per Xavi Lloses exclusivament per aquest espectacle, que ha estat interpretada per Bikimel, Miquel Gil i el Cor Sant Esteve. Escrita en quatre moviments (un per cada estació de l’any), ha estat inspirada en textos i melodies gregorianes com les que cantaven els monjos benedictins que, durant segles, van viure al monestir mil·lenari de Sant Benet de Bages.

“Els colors de la terra” ha fet interactuar imatges fotogràfiques, mappings, cantants en directe, instal·lacions i llum amb l’arquitectura de Gaudí, posant en joc les formes de la façana, de manera que l’edifici ha estat un element més. La façana s’ha convertit en un rebost on s’hi han penjat uns sacs plens de llavors i on el temps s’ha aturat i ha avançat fent un repàs a les estacions de l’any. Unes llavors farcides de natura, de patrimoni, de cultius tradicionals i autòctons, de gastronomia, de relats, d’art i de saviesa.

“Els colors de la terra” s’ha pogut veure en el marc de les Festes de la Mercè 2017, la gran festa de la ciutat de Barcelona.

Món Sant Benet és festa

El dissabte 30 de setembre Món Sant Benet culminarà els actes de celebració dels seus primers 10 anys amb una gran festa popular, gratuïta i pensada per tots els públics.

Durant tot el dia, a l'equipament es duran a terme un ampli ventall d'espectacles i activitats, visites i tallers per descobrir els diferents espais tot posant en relleu l'abast del projecte que s'hi desenvolupa així com la singularitat dels seus equipaments i del monestir mil·lenari, que va ser la residència del pintor Ramon Casas. També s'oferiran visites gratuïtes al monestir i tallers de ciència i alimentació, a càrrec de la Fundació Alícia.

La jornada tindrà com a traca final el millor jazz amb La Locomotora Negra.