SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 19/12/2019

Los Manolos presenten la Rumba REMS a La Pedrera

“Som com som” és la rumba dels participants del programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut de la Fundació Catalunya La Pedrera, creada pel grup

Incorpora missatges sobre com volen ser tractades per la societat les persones amb dèficits de memòria

La cançó s’ha presentat avui durant els actes de Nadal REMS a La Pedrera, amb una actuació per sorpresa de Los Manolos

Avui s’ha presentat a La Pedrera la rumba dels participants del programa REMS (Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut) de la Fundació Catalunya La Pedrera.

La cançó “Som com som”, impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera i escrita per Los Manolos, incorpora missatges sobre com volen ser tractades per la societat les persones amb dèficits de memòria. Aspectes com que no volen que se’ls infantilitzi, que se’ls tingui en compte a les converses, que se’ls doni més temps per pensar o reaccionar, entre d’altres.

Aquests missatges, que són dels propis participants REMS, estan recollits al decàleg “Com volem ser tractades les persones amb dèficits de memòria”. La guia, creada al 2018 a partir del treball entre els participants del programa i els professionals, -a qui els hi van traslladar quines són les principals dificultats amb les quals es troben diàriament quan surten al carrer-, incorpora pautes i consells que tenen com a objectiu millorar la convivència i promoure les bones pràctiques entre veïns i veïnes.

I aquest és precisament l’objectiu de la Rumba REMS, dignificar les persones que tenen demència, sensibilitzar sobre les seves necessitats i millorar la seva qualitat de vida i benestar emocional, especialment quan surten al carrer.

Durant la seva actuació d’avui, Los Manolos han donat les gràcies per l’acollida i han manifestat que “la festa no acaba aquí”, a partir de gener la Fundació té previst treballar la coreografia de la Rumba REMS amb les escoles, entitats i amb la comunitat en general, dels 17 poblesi ciutats on hi ha Espais Socials. I pel Dia Mundial de l’Alzheimer 2020 es vol fer un Flashmob a les principals places de cada localitat.

El videoclip oficial, que s’ha presentat també avui a l’Auditori de La Pedrera, està rodat a diferents espais de l’emblemàtic edifici i compta amb participants del programa de reforç de la memòria de diferents Espais Socials i amb els integrants de Los Manolos.

El llançament de la rumba “Som com som” ha tingut lloc durant l’acte de Nadal REMS que cada any uneix a participants del programa de diferents Espais Socials, que es preparen actuacions per gaudir del Nadal conjuntament. L’actuació en viu de Los Manolos ha estat una sorpresa que els ha fet aixecar de la cadira i ha posat el punt final a l’acte.

El programa de reforç de la memòria de la Fundació

REMS és un programa de la Fundació Catalunya La Pedrera adreçat a persones que comencen a tenir deteriorament cognitiu (degut a malalties com l’Alzheimer, el Parquinson, que han patit un ictus, o degut al propi envelliment del cervell), que encara siguin autònomes en les seves activitats de la vida diària i tinguin la necessitat de mantenir-se actives i ser actores del seu propi procés.

El Programa, que es fa als 23 espais socials que la Fundació té repartits per Catalunya, té per objectiu millorar la qualitat de vida i el benestar emocional dels participants; promou el seu apoderament, fomenta les relacions interpersonals i incideix en les seves capacitats cognitives i físiques per a poder mantenir la seva autonomia el màxim de temps possible.

Videoclip “Som com som”: https://www.youtube.com/watch?v=RgTcgeh7Cys&feature=youtu.be