SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 03/12/2018

Més de 1.900 voluntaris i voluntàries participen als programes de la Fundació Catalunya La Pedrera

La Fundació té programes socials i mediambientals en els quals el voluntariat és primordial per dur a terme l’activitat

Als programes socials de la Fundació hi ha 265 voluntaris i voluntàries que participen diàriament als projectes amb gent gran i infants i adolescents

Al programa de Voluntariat per la Natura s’han fet 70 activitats en els darrers 5 anys, en els quals han participat més de 1.630 persones

La Fundació Catalunya La Pedrera suma més de 1.900 voluntaris i voluntàries en els diferents programes, socials i mediambientals, que dur a terme al llarg de l’any als diversos espais que gestiona la pròpia Fundació.

Programes socials: Dina en companyia, REMS i PAE

La Fundació té dos programes destinats a les persones grans: el Dina en companyia i el REMS (Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut); i un destinat a infants i adolescents, el PAE (Programa d’Acompanyament Educatiu). Aquests programes es desenvolupen diàriament a la xarxa d’Espais Socials de la Fundació Catalunya La Pedrera, distribuïts per tot Catalunya.

El Dina en companyia és un programa que lluita contra la solitud de les persones grans del barri o localitat on estigui implantat i garanteix que cada dia puguin fer un àpat saludable i equilibrat, de qualitat i a un preu molt assequible. Actualment disposa d’un total de 81 voluntaris i voluntàries distribuïts en els 10 espaiSocials de la Fundació, que fan possible que cada dia es serveixi un àpat i que vetllen pel benestar emocional dels participants.

El programa REMS està adreçat a persones amb deteriorament cognitiu, que siguin autònomes en les seves activitats de la vida diària i tinguin necessitat de mantenir-se actives i ser actores del seu propi procés. El Programa té per objectiu millorar la qualitat de vida i el benestar emocional dels participants; promou el seu apoderament, fomenta les relacions interpersonals i incideix en les seves capacitats cognitives i físiques per a poder mantenir la seva autonomia el màxim de temps possible.

Aquest programa compta amb 70 voluntaris i voluntàries, distribuïts en 25 espaiSocials, que col·laboren amb l’equip de professionals que treballa diàriament amb els participants del programa.

Pel que fa al PAE (Programa d’Acompanyament per a l’èxit educatiu d’infants i adolescents), compta amb 114 voluntaris/àries distribuïts en 19 espaiSocials. Es tracta de persones amb coneixements i formació diversa que s’integren en l’equip i s’encarreguen de tutoritzar i acompanyar un petit grup d'infants o adolescents en la realització de les activitats del Programa. Tots ells participen activament en la valoració i seguiment de la dinàmica general de l’activitat i en el contrast de l’evolució dels infants.

Activitats puntuals de voluntariat ambiental

El programa de Voluntariat per la Natura està a punt de fer cinc anys amb 70 actuacions a la Xarxa d’Espais Natura que custodia, en què hi han participat més de 1.630 persones d’edats diverses i provinents d’arreu de Catalunya.

Aquest programa es va crear per tal d’oferir activitats a persones interessades en contribuir en la millora del patrimoni natural i el paisatge. Algunes d’aquestes accions han estat la conservació d’espècies amenaçades, la recuperació de fonts i camins, la prevenció d’incendis, la neteja d’espais naturals, la sensibilització ambiental i la millora del paisatge i la biodiversitat.

La Xarxa Espais Natura de la Fundació està formada pel Congost de Mont-rebei (Pallars Jussà), la Muntanya d’Alinyà (Alt Urgell), Mig de Dos Rius (Aiguamolls de l’Empordà), MónNatura Pirineus (Pallars Sobirà), MónNatura Delta i l’Alfacada (Delta de l’Ebre), Món Sant Benet (Bages), Cingles de l’Avenc de Tavertet (Osona), Montserrat-Coll de Can Maçana (Anoia), Puigventós (Baix Llobregat), Can Morgat (Pla de l’Estany) o l’Estany d’Ivars i Vila-sana (Pla d’Urgell).

La Fundació Catalunya La Pedrera és una Fundació que aposta per l’ètica i la innovació, que creu en la proximitat i el dinamisme, i que vol transformar en accions el compromís amb el territori i amb la seva gent. Fent coses diferents però, sobretot, fent-les de manera diferent i apostant per la generositat i solidaritat de la seva gent.