SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Món Sant Benet, 26/09/2017

Món Sant Benet fa 10 anys amb una gran festa popular

Món Sant Benet celebra el dissabte 30 de setembre els primers 10 anys de l'equipament amb una gran festa popular. La jornada, gratuïta, comptarà amb un ampli ventall d'espectacles i activitats, visites i tallers per descobrir els diferents espais.

El programa arrenca a les 11 del matí farcit de propostes per a tots els públics. El millor circ català de gran format, clown i dansa conviuran amb actuacions musicals de gran qualitat. En destaca el premiat espectacle d'acrobàcies i música en viu "Violeta", de La Persiana i "Venacio y los jóvenes de antaño"; el teatre còmic de Claret Papiol; o la música  del conjunt finalista d'" Oh Happy day" A grup vocal.

Pels més petits, el cartell preveu activitats lúdico-dinàmiques, que van des de jocs d'habilitat i enginy amb fusta a descobrir l'obra de Shakespeare. Simultàniament, s'oferiran una quinzena de tallers infantils d'alimentació i ciència, des d'elaboracions de receptes sanes i saludables a analitzar la qualitat medi-ambiental del riu Llobregat.

Pels grans, la Fundació Alícia, centre mundial de referència en innovació i investigació gastronòmica, instal·lat a Món Sant Benet, mostrarà la seva tasca als adults a través de tallers d'alimentació saludable. S’escenificarà la tasca que fa Alícia per millorar l’alimentació de les persones i s’aprofundirà, a través d’exemples que els mateixos assistents hauran d’elaborar, en com ha de ser una dieta saludable.

Un monestir amb mil anys d’història

El monestir de Sant Benet, amb més de mil anys d'història, va renéixer el 2007 amb la creació de Món Sant Benet, gestionat per la Fundació Catalunya La Pedrera. La intensiva restauració que s’hi va dur a terme l’ha convertit en un dels conjunts monàstics medievals més ben conservats de Catalunya. Durant la jornada es podrà accedir al monestir de forma gratuïta. S'oferiran dues visites: el monestir mil·lenari i la residència d'estiu de la família del pintor modernista Ramon Casas.

A la festa es podrà descobrir la tasca de la Fundació Catalunya La Pedrera per transformar i millorar la societat. Els assistents podran conèixer exemples dels projectes que s’estan duent a terme per construir una societat amb més oportunitats per a tothom; apropar la cultura a les persones, preservar i millorar el patrimoni cultural i mediambiental; accions d’innovació educativa promovent les vocacions científiques entre els joves; i millorar l’alimentació de les persones.

En paral·lel, per poder gaudir de l’ampli cartell durant tot el dia, s’ha previst una àmplia oferta de restauració per a tota la jornada que se sumarà a l’habitual i distintiva de Món Sant Benet –que disposa de tres propostes gastronòmiques, entre les quals l’únic Michelin del Bages–, que també ha previst plats especials amb motiu de la celebració.

La traca final de la celebració la posarà La Locomotora Negra. El millor conjunt de jazz de Catalunya, oferirà un concert a les set del vespre a l'escenari del Prat.

Acte institucional *

Prèviament a la festa popular, aquest dijous Món Sant Benet acollirà un acte institucional amb la presència de totes aquelles persones que han estat rellevants durant els primers 10 anys de l’equipament, ja sigui en la restauració del monestir com en la creació dels projectes que s’estan portant a terme a Món Sant Benet.

L’esdeveniment comptarà amb un concert de música barroca a càrrec d’una de les orquestres de cambra més prestigioses en l’àmbit internacional, I Solisti Veneti. Dirigida per Claudio Scimone, en aquesta ocasió estarà representada per una de les seves formacions, L’Ensemble Vivaldi.

Posteriorment es farà un sopar a peu dret a la Plaça.

* A les 18.45, abans de l’inici de l’acte institucional, hi haurà una atenció als mitjans de comunicació que ho sol·licitin. Us preguem que confirmeu l’assistència a  premsa@fcatalunyalapedrera.com

Un model d'èxit i d'innovació a Catalunya

Món Sant Benet és un projecte cultural, turístic i de lleure d'una gran singularitat. Construït el 2007 a l’entorn del monestir, és un referent cultural i empresarial a Catalunya.

Els resultats dels seus primers deu anys el situen com a model d’èxit i innovació al territori. Món Sant Benet ha acollit al voltant de dos milions de persones entre visitants al monestir i participants en els centenars de congressos, celebracions i reunions que s'han dut a terme. 300.000 escolars de tots els nivells i edats han convertit el complex en una referència en educació sobre alimentació i història.

Milers de persones han gaudit de les tres propostes gastronòmiques a l'entorn del monestir. I la Fundació Alícia, instal·lada al mateix complex, ha impulsat més d'un miler de projectes orientats a millorar l'alimentació de les persones.

Amb 10 anys d'experiència, Món Sant Benet afronta una nova etapa. El complex aspira a consolidar-se com a centre de referència cultural i empresarial a Catalunya, i a seguir creixent, apostant per noves accions i projectes.