SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Món Sant Benet, 25/10/2019

Món Sant Benet viu la tardor més silvestre en una nova edició d’“Els Sabors de la terra”

La Festa i mercat de tardor de Món Sant Benet ja té dates: 2 i 3 de novembre. Un cap de setmana ple d’activitats per a tots els públics al voltant de l’alimentació, la gastronomia i el paisatge que, aquest any, s’articula al volant d’un eix temàtic: la tardor silvestre.

Durant tot el cap de setmana, els visitants podran descobrir i tastar el gust de les “males herbes”, aprendre a cuinar receptes de tardor en família, fer tastos de cervesa i vermut i/o construir un hotel d’insectes, entre moltes altres activitats.

Un mercat de productes artesans i gastronòmics amb més de 50 parades

Una cinquantena de parades ocuparan la plaça de Món Sant Benet durant tot el cap de setmana del 2 i 3 de novembre en el mercat de productes de temporada, de proximitat i artesans. A banda de les parades, l’espai incorporarà tallers i demostració d’oficis tradicionals com el de luthier, cistellera, forner o apicultor, entre altres.

(Dissabte de 10.00h a 20.00h i diumenge de 10.00h a 19.00h).

Activitats i experiències especials de tardor

Voleu saber com era la infermeria del monestir? O com es tractaven els monjos malalts? No us perdeu l’experiència “Herbes, ungüents i xarops” que aproparà al visitant els remeis del monestir. Es tracta d’un breu recorregut per espais del monestir que habitualment no estan oberts a les visites i que culminarà amb l’elaboració d’una antiga crema hidratant per emportar-se a casa.

A l’activitat “Tots els sabors del paisatge” realitzarem un recorregut etnobotànic per l’entorn de Món Sant Benet que ens permetrà descobrir alguns tresors culinaris amagats als marges dels camins.

El cap de setmana també permetrà realitzar les visites permanents al monestir (medieval i modernista) i a la Fundació Alícia en un format adaptat.

Activitats familiars

El nou espai “Menja’t la plaça” convidarà als més petits a aprendre a confitar per conservar els aliments per a l’hivern i, també, a fer una nova versió del tradicional torró amb els fruits que ens dona la tardor: moniatos, castanyes,...

A aquestes activitats s’hi sumarà el campament artesà Creatardor, amb tallers i activitats pels més petits, els tallers de les parades i les passejades en poni.

Espai de tast i showcooking

Al Prat de Món St Benet trobareu un espai on gaudir dels gustos, aromes i sabors que ens porta la tardor amb tastos i tallers demostratius de cuina.

“Cuinem bolets i castanyes” a càrrec de la Fundació Alícia, “La cuina de les plantes oblidades” a càrrec del col·lectiu Eixarcolant o un tast de vermuts son algunes de les activitats programades.

Música i espectacles

Dues cantants explorant a capella les sonoritats de diferents estils de músiques vocals. “Ora Pro Nobis” de Tarta Relena serà l’espectacle principal del dissabte 2 de novembre (12,30h). Es tracta d’un espectacle delicat que aterra a Món Sant Benet fruit de la col·laboració de l’equipament amb la Fira Mediterrània de Manresa que ja va programar l’espectacle el cap de setmana del 12 i 13 d’octubre en el marc de la pròpia fira.

“Les canyetes de la foradada” posaran el colofó final a les activitats del CREATARDOR del dissabte (a les 17,30h). Un petit espectacle obert a tothom en què els més petits de casa podran conèixer de primera mà instruments fets amb materials naturals i viure l’experiència de fer-los sonar en un concert improvisat.

La percussió, la dansa, el cant i la improvisació seran els elements principals de l’espectacle itinerant “Sabor” del grup Sound de Secà, l’espectacle principal de diumenge (12.30h).

Món Sant Benet, un equipament de la Fundació Catalunya La Pedrera

La Fundació Catalunya La Pedrera, que gestiona Món Sant Benet, serveix a la societat construint un futur millor i més just. Per això, ofereix oportunitats a les persones; impulsa el talent, la creació i l’educació; fomenta hàbits d’alimentació saludables, i conserva i comparteix el patrimoni natural i cultural.

Per a més informació podeu contactar a:

Comunicació Fundació Catalunya La Pedrera

Telèfons: 93 214 25 39

689 386 777 (Isabel Palà)

625 365 560 (Alba Tosquella)

premsa@fcatalunyalapedrera.com / comunicacio@monstbenet.com