SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 05/12/2018

La Pedrera ha inaugurat avui la il·luminació de Nadal en col·laboració amb estudiants de disseny d’ELISAVA

Amb aquesta iniciativa Fundació Catalunya La Pedrera segueix donant suport al talent jove i col·laborant amb les escoles de disseny de Catalunya

Estudiants de MEATS d’ELISAVA han conceptualitzat la proposta, que gira a l’entorn de les contradiccions de l’època nadalenca

La Pedrera és un dels edificis més populars i fotografiats de Barcelona, la seva privilegiada situació ha permès als estudiants de MEATS d’ELISAVA, Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, concebre una proposta d’il·luminació creativa molt crítica amb el consumisme en alça d’aquesta època de l’any. Aquest és el segon Nadal que La Pedrera col·labora amb escoles de disseny de la ciutat per dur a terme la il·luminació de l’edifici d’Antoni Gaudí.

EQUALIY, LOVE o PEACE són alguns dels 8 conceptes que han triat els estudiants d’ELISAVA per referir-se als valors humanistes intrínsecs al Nadal. Ara bé, aquests valors s’intercalen sempre la paraula BUY en la il·luminació de la façana de La Pedrera. El Nadal és un època plena de contradiccions, La Pedrera aprofita la seva ubicació per reflexionar-hi amb la conceptualització i proposta original dels estudiants d’ELISAVA.

Què no pot comprar els diners? / What Money Cannot Buy?

Aquesta és la proposta crítica i efímera de 15 estudiants del Master in Ephemeral Architecture and Temporary Spaces (MEATS) d’ELISAVA. El professor coordinador del projecte ha estat Roger Paez, arquitecte i director del màster, qui ha declarat que “Ha estat un projecte col·laboratiu a tots els nivells que ens ha dut a visibilitzar un debat que existeix a la societat, i valorem molt positivament la implicació i generositat de tots els agents implicats, des de la Fundació Catalunya La Pedrera fins a uns estudiants que venen d’arreu del món”.

Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya La Pedrera, ha recordat que la fundació “busca amb aquest tipus d’iniciativa donar suport i visibilitat al talent jove, i en aquest cas, a estudiants d’escoles i universitats de disseny, així com fomentar el pensament crític entre la societat”.

La Fundació Catalunya La Pedrera ofereix oportunitats fomentant el talent, la creació i l’educació, conservant el patrimoni, i ho fa buscant noves solucions, amb sensibilitat, originalitat i rigor per construir un futur millor i més just.

WHAT MONEY CANNOT BUY

Instal·lació de llum a La Pedrera, Nadal 2018

Crèdits de disseny:

MEATS Elisava 2018-19 (Master in Ephemeral Architecture and Temporary Spaces) Directors: Toni Montes i Roger Paez

Professors:         Maria de la Cámara, Toni Montes, Roger Paez, Gabi Paré

Estudiants:         Ihab Al Baraki, Sara Bhaty, Luis Cabrera, Elise Chukri, Estefanía Cortés, Paritosh Hatolkar, Amira Ihab, Ridhima Malhotra, Camille Moins, Mariana Magalhães, Anna Piliugina, Èrica Soler, Priscyla Tallabas, Nieves Torbado, Lijing Wang

Crèdit imatges: /Ardila

Per més informació, contacteu amb:

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera

Anna Bellorbí  Tel.  93 214 25 39 / 682738478