SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 04/12/2019

Bill Viola omple La Pedrera, el Liceu i el Palau

L’exposició ‘Bill Viola: Miralls de l’invisible’, organitzada per la Fundació Catalunya La Pedrera, ha celebrat la Nit Bill Viola amb la col·laboració del Palau de la Música Catalana i el Gran Teatre del Liceu.

L’exposició «Bill Viola. Miralls de l’invisible» de la Fundació Catalunya La Pedrera, i que es pot visitar a la Casa Milà fins el 5 de gener, ha celebrat la Nit Bill Viola amb la col·laboració del Palau de la Música Catalana i del Gran Teatre del Liceu. Els tres equipaments han mostrat aquesta nit gratuïtament diferents obres del videoartista americà Bill Viola que ha despertat l’interès de la ciutadania.

A La Pedrera s’han pogut veure la vintena de peces que configuren l’exposició «Bill Viola. Miralls de l’invisible», que ofereix per primer cop a Barcelona un ampli recorregut per la trajectòria de l’artista, l’obra del qual ha evolucionat en paral·lel al desenvolupament de la tecnologia del vídeo al llarg dels darrers quaranta anys, i abasta des d’obres significatives dels seus inicis, com The Reflecting Pool (1977-1979), fins a creacions recents com la sèrie «Màrtirs».

L’exposició ha irradiat a tota la ciutat fins arribar a la Sala de Concerts del Palau de la Música Catalana on s’han vist les projeccions continuades de The Messenger, 1996, The Crossing, 1996 i Inverted Birth, 2014; i al Gran Teatre del Liceu, de Fire Woman, 2005, Tristan’s Ascension, 2005, Isolde’s Ascension, 2005, Passage into Night, 2005 i Becoming Light, 2005.

#NitBillViola

Bill Viola (Nova York, 1951), considerat un pioner en el desenvolupament del videoart, és un dels artistes més destacats a nivell internacional. La seva obra, que ha evolucionat en paral·lel a la tecnologia del vídeo, explora la condició humana abordant temes universals com el naixement, la mort, l’amor, el dolor o la redempció.

La nostra raó de ser: les persones

La Fundació Catalunya La Pedrera serveix a la societat construint un futur millor i més just. Per això, ofereix oportunitats a les persones: impulsa el talent, la creació i l’educació; fomenta hàbits d’alimentació saludables, i conserva i comparteix el patrimoni natural i cultural.

Premsa Fundació Catalunya La Pedrera

Anna Bellorbí  Tel. 93 214 25 43 / 682 73 84 78