SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Sant Vicenç dels Horts, 10/10/2018

Bon Preu i MANS presenten un nou envàs que redueix el plàstic en un 99%

MANS, la marca de fruita i verdura ecològica dels establiments Bonpreu i Esclat, estrena un nou envàs més sostenible per a productes ecològics

Bon Preu i la Cooperativa Social MANS treballen amb el compromís de reduir el seu impacte ambiental en tots els àmbits de la producció i distribució dels seus productes ecològics. Fruit d’aquest compromís s’ha dissenyat un nou envàs que redueix el plàstic en un 99%. És el primer envàs més sostenible per a la comercialització de fruita i verdura ecològica als supermercats Bonpreu i Esclat.

El nou envàs de MANS i Bon Preu és més respectuós amb el medi ambient en una doble vessant:

• La primera perquè utilitza majoritàriament materials biodegradables:
    •   La safata és de cartró amb certificació FSC, compostable, i biodegradable.
    •   La malla té com a principal material el cotó.
  • La segona perquè utilitza molt poca quantitat de material, un total de 16 grams, dels quals 15 grams corresponen a la safata i 1 gram a la malla.

Tot plegat fa que el nou envàs de Bonpreu i Esclat i MANS sigui un gran pas endavant per a la reducció de residus i de plàstics en la comercialització de fruites i verdures ecològiques als supermercats. El nou embalatge representarà una reducció de 4,5 tn de plàstic a l’any als supermercats Bonpreu i Esclat.

El disseny del nou envàs de productes ecològics de Bonpreu i Esclat ha estat conceptualitzat per la Cooperativa social MANS amb la col·laboració d’empreses del territori.

Amb aquesta nova iniciativa Bon Preu i MANS es posen al capdavant del moviment zero waste del sector d’alimentació ecològica del país. Amb la voluntat de continuar avançant en aquest camí per a fer cada cop més sostenibles els envasos i embalatges dels seus productes.

Sobre el Grup Bon Preu

El compromís de Bon Preu és mantenir el màxim equilibri entre el desenvolupament de la seva activitat, la preservació del medi ambient i la contribució al benestar de la societat. Desenvolupar l’activitat comercial de manera sostenible és un dels objectius principals de gestió dels establiments i es reflecteix en les mesures que el Grup ha anat implantant per assolir la màxima eficiència en tots els processos. Aquestes accions es tradueixen en un major estalvi d’energia, la generació d’energia renovable i la gestió i reciclatge dels residus generats.

Actualment Bon Preu té 6.700 treballadors, fet que situa el Grup entre les 10 empreses amb més empleats amb seu a Catalunya i ha creat 1.600 llocs de treball nous els últims tres anys.

El Grup disposa de: 126 establiments Bonpreu, 51 establiments Esclat, 46 benzineres EsclatOil i 11 punts de recollida Esclat Online que s’aniran ampliant progressivament.

Sobre MANS

La cooperativa social MANS, que està impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera, treballa el camp en col·laboració amb la pagesia catalana per produir, transformar i comercialitzar productes ecològics, amb l’objectiu de generar llocs de treball per a persones amb dificultats, especialment joves en risc d’exclusió i persones amb discapacitat intel·lectual o trastorn mental, i acompanyar-los en el procés d’integració social i laboral. Actualment la cooperativa MANS dona feina a més de 40 treballadors d’inserció, 27 dels quals són joves en risc d’exclusió que treballen al centre logístic a Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat) i 2 joves a la Fundació Topromi (Tarragonès) en l’envasat de fruits secs ecològics. Als Horts de Sant Benet (Bages) hi treballen 6 joves més; i 5 persones més amb trastorn de salut mental als camps de la Fundació El Molí d’en Puigvert (Maresme). L’equip d’acompanyament està format per 12 persones.

Amb la cooperativa social MANS la Fundació Catalunya La Pedrera vol ajudar a més persones i oferir oportunitats a aquells que ho necessiten, generant llocs de treball per a persones en risc d’exclusió a través de solucions noves i creatives.