SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 18/06/2019

La cooperativa social MANS presenta les primeres verdures ecològiques a punt per consumir en bossa 100% biodegradable

El nou producte de 4a gamma ecològic és totalment de proximitat

La cooperativa social MANS, impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera, torna a liderar la reducció de plàstics al sector

La cooperativa social dona feina a 39 joves en risc d’exclusió social i col·labora amb la pagesia catalana per produir productes ecològics

La cooperativa social MANS torna a avançar-se al sector i ha desenvolupat el primer producte de 4a gamma ecològic, verdures envasades i a punt per consumir, en una bossa completament biodegradable realitzada amb fècula de blat de moro. Es tracta del primer producte d’aquestes característiques en bossa ecològica que existeix al mercat.

Producte de 4a gamma ecològic, de proximitat i temporada a l’abast de tothom

El nou producte de MANS és un producte ecològic i de temporada que prové dels horts dels nostres pagesos associats ubicats al Baix Llobregat i el Maresme. Productors com el Pep Mas, que és la quarta generació d’una família de pagesos del Baix Llobregat que treballa la nostra terra amb esforç i respecte.

El nou producte s’elabora amb brots ecològics d’aquests camps, sense cap additiu, i són tallats, rentats i envasats a l’obrador després d’haver ser collits i un cop s’ha rebut la comanda per part de la gran superfície on es comercialitzaran. En poques hores arriben del camp al consumidor llestos per a menjar. Vegeu vídeo

Cal destacar que l’envàs a banda de ser 100% ecològic és completament transparent, fet que mostra en tot moment l’alta qualitat i frescor del producte.

La 4a gamma de MANS es comercialitza en 5 referències al supermercats*:

• Bledes 300 grams
  • Mezclum 300 grams
  • Espinacs de 300 grams
  • Amanida tendra de 150 grams
  • Ruca de 150 grams

MANS treballa amb el compromís de reduir el seu impacte ambiental en tots els àmbits de la producció i distribució dels seus productes ecològics. Fruit d’aquest compromís comercialitza aquest nou producte i també va desenvolupar el primer envàs biodegradable per comercialitzar la seva fruita i verdura ecològica en supermercats i grans superfícies. Tot plegat amb la voluntat de continuar avançant en el camí per a fer encara més sostenibles tots els envasos i embalatges dels seus productes.

Sobre MANS

La cooperativa social MANS, que està impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera, treballa el camp en col·laboració amb la pagesia catalana per produir, transformar i comercialitzar productes ecològics, amb l’objectiu de generar llocs de treball per a joves en risc d’exclusió social i persones amb discapacitat intel·lectual o trastorn mental, i acompanyar-los en el procés d’integració social i laboral. Actualment la cooperativa MANS dóna feina a 39 treballadors d’inserció, 28 dels quals són joves en risc d’exclusió que treballen al centre logístic a Sant Vicenç dels Horts i 2 joves a la Fundació Topromi (Tarragonès) en l’envasat de fruits secs ecològics. Als Horts de Sant Benet (Bages) hi treballen 4 joves més; i unes altres 5 persones amb trastorn de salut mental als camps de la Fundació El Molí d’en Puigvert (Maresme). Addicionalment, el 2018 s’ha iniciat un programa per a facilitar la integració sociolaboral de Joves Migrats Sols (MENAS) que ha atès un total de 45 persones. L’equip que acompanya a aquestes persones el formen 12 persones.

Amb la cooperativa social MANS la Fundació Catalunya La Pedrera vol ajudar a més persones i oferir oportunitats a aquells que ho necessiten, generant llocs de treball per a persones en risc d’exclusió a través de solucions noves i creatives.

*Actualment el producte es comercialitza a la xarxa de supermercats Bon Preu