SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

Barcelona, 02/09/2019

Piano, clarinet, contratenor i composició, protagonistes de la vuitena temporada del Residències Musicals a La Pedrera

El diumenge 15 de setembre el pianista Albert Cano inaugurarà el cicle amb un concert de cambra amb Cosmos Quartet. El seguiran Víctor Jiménez, contratenor i Miquel Ramos, clarinetista.

Raquel García-Tomás, la compositora resident, crearà una peça per a cada músic que serà estrenada dins la temporada de concerts a La Pedrera.

Amb aquest cicle la Fundació Catalunya La Pedrera dona suport i impulsa als joves talents de la interpretació i la creació musical.

El proper diumenge 15 de setembre s’inicia la vuitena temporada del cicle Residències Musicals a La Pedrera, que, seguint la temporada anterior, presenta la figura del compositor resident, a més dels tres músics residents.

La compositora escollida d’aquesta temporada és la Raquel García-Tomás. Una jove amb talent ja reconegut i amb una ascendent carrera professional que es caracteritza per la seva versatilitat en la composició per a diversos instruments i veu. L’encàrrec de la seva residència inclourà la creació de tres peces, una per a cada resident de la temporada, d’entre 5 i 10 minuts de durada. La primera es presentarà a l’Auditori de La Pedrera el diumenge 15 de desembre de la mà del pianista resident Albert Cano.

Aquesta novetat es va iniciar la temporada anterior en el context de millora i creixement del programa Residències Musicals, que enguany celebra la seva vuitena edició. El seu objectiu és el d’arribar a tots els joves músics, no només als intèrprets, sinó també als que posen el seu talent creatiu al servei dels altres. D’aquesta manera, aquesta proposta possibilita descobrir a més artistes i gaudir d’atractius concerts sorgit dels talents del país.

Programació 2019-2020

El cicle comença diumenge 15 de setembre amb el concert d’Albert Cano. El jove pianista inaugurarà la temporada amb un concert de Cambra amb obres de Mahler, Schumann i Xostakóvitx. Comptarà amb Cosmos Quartet com a intèrpret convidat.

Per aquesta temporada 2019-2020 s’ha fet una acurada selecció entre els joves de més talent de l’actual panorama català, incloent als més vinculats a les programacions del país, com els que estan residint a l’estranger. Bé completant els seus estudis, bé ja inserits en el món professional, i també als graduats més destacats de l’ESMUC.

D’aquest total s’han valorat 38 candidats, i d’entre els 13 finalistes, els escollits com a residents han estat el pianista ALBERT CANO SMIT, el clarinetista MIQUEL RAMOS i el contratenor VÍCTOR JIMENEZ, amb trajectòries formatives i presents professionals ben diversos. De tots ells s’ha valorat el seu talent artístic, així com el seu potencial per desenvolupar una destacada carrera tant al país com a l’estranger, i també, molt especialment, l’aportació que pot fer el programa Residències Musicals al seu creixement professional.

El calendari de programació previst és, com a la temporada anterior, oferir un concert a La Pedrera el tercer diumenge de cada mes per la tarda. D'altra banda, el cicle manté l'alternança dels residents i protagonitzaran un concert diferent cadascun d’ells per tal d’oferir al públic una temporada de concerts amb una programació més variada i atractiva.

Aquest format permet als residents treballar amb més temps els seus programes i, alhora vincular-se al programa de Residències de la Fundació durant tota la temporada.

Cicle Residències Musicals a La Pedrera

Aquest projecte de la Fundació Catalunya La Pedrera iniciat la temporada 2012-13 s’ha consolidat en el seu objectiu de promocionar joves talents de la interpretació musical del nostre país amb propostes de rellevància. El projecte manté la seva essència: com a residència de treball per crear noves programacions en col·laboració amb d’altres intèrprets i els concerts oferts al gran públic.

L’èxit d’aquestes set temporades, tant de crítica especialitzada com dels espectadors, el compromís i la satisfacció dels residents, avalen la continuïtat d’aquest projecte.

Amb aquest cicle la Fundació Catalunya La Pedrera dona suport a joves talents musicals permetent a l’artista resident presentar tota la seva versatilitat, tant amb recitals solistes com amb diferents tipus de formacions; incentiva l’ampliació de repertoris i, alhora, contribueix a la projecció exterior de la seva carrera, tot fidelitzant el públic local cap a la seva proposta artística.