26/11/2019

António Lobo Antunes:“Barcelona és casa fora de Portugal”, l’escriptor conversa aquesta tarda amb Xavi Ayén a La Pedrera

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta avui una nova sessió del cicle Converses a la Pedrera amb la participació del reconegut escriptor António Lobo Antunes, que visita Barcelona per conversar avui a les 19h a La Pedrera amb Xavi Ayén, periodista cultural i literari amb motiu de la presentació del seu nou llibre ‘De la naturaleza de los dioses’.

Durant la presentació d’aquest matí a la premsa, la directora general de la Fundació Catalunya La Pedrera Marta Lacambra ha fet referència a escriptors de la mida de Lobo Antunes que han passat pel cicle Converses a La Pedrera, que ja porta vuit edicions, com Zygmunt Bauman, Tom Wolfe, Zadie Smith o Yotam Ottolenghi, que fan de La Pedrera “un espai de reflexió i divulgació”.

Lobo Antunes:’Només hi ha dues coses que valen la pena a la vida, l’amor i l’amistat. La resta és una merda”

Lobo Antunes ha explicat que se sent molt bé a la ciutat: “Barcelona és casa fora de Portugal”- i ha afegit- “trobo molt a faltar la Carme Balcells”. L’autor de ‘De la naturaleza de los dioses’  ha qualificat el llibre de “novel·la que reflecteix la història recent de Portugal, on les classes socials estaven molt marcades”. Ha recordat la seva història personal i familiar, “vinc d’una família privilegiada, quan jo era petit i arribava a casa i la gent s’aixecava quan jo entrava, no ho entenia”. Lobo Antunes ha declarat que la novel·la està amarada de la seva experiència vital, de la guerra i de la violència, per concloure que: ’Només hi ha dues coses que valen la pena a la vida, l’amor i l’amistat. La resta és una merda”.