19/09/2019

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta la primera exposició monogràfica de Bill Viola a Barcelona

The Quintet of the Astonished 2000

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta Bill Viola. Miralls de l'invisible on, a través d’una quarantena d’obres, de les quals una vintena s’exposaran a La Pedrera, i la resta en altres institucions culturals de la ciutat i del país, coneixarem la singularitat d’aquest autor. L’exposició constitueix un recorregut per la trajectòria de l’artista, des d’obres significatives dels seus inicis, com Reflecting pool (1977-1979), fins a l’actualitat.

Bill Viola (Nova York, 1951), considerat un pioner en el desenvolupament del videoart, és un dels artistes més destacats a nivell internacional. La seva obra, que ha evolucionat en paral·lel a la tecnologia del vídeo, explora la condició humana abordant temes universals com el naixement, la mort, l’amor, el dolor o la redempció.

Miralls de l'invisible: del 4 d'octubre al 5 de gener

A partir del divendres 4 d'octubre, de 10 a 20h i fins el 5 de gener, es podrà visitar la mostra del videoartista americà a La Pedrera. Simultàniament, i amb el propòsit d’augmentar la irradiació de l’exposició arreu del territori, s’ha creat una xarxa d’institucions culturals col·laboradors on es presenten alguns dels treballs del videoartista, tant a la ciutat de Barcelona —al Palau de la Música Catalana i el Gran Teatre del Liceu— com en altres punts del país: Bòlit, Centre d’Art Contemporani de Girona, el Museu de Montserrat, el Museu Episcopal de Vic i PLANTA Fundació Sorigué de Lleida.

Aquesta exposició, la primera antològica que mostra el treball de Bill Viola a Barcelona, és un exemple més del ferm compromís de Fundació Catalunya La Pedrera amb contribuir a la difusió dels millors valors de la creació contemporània.

Activitats de Bill Viola Miralls de l'invisible

La Fundació Catalunya La Pedrera presenta un programa d’activitats paral·leles a l'exposició per permetre al públic aprofundir en els continguts de "Bill Viola. Miralls de l’invisible".

Divendres 4 d’octubre, a les 19h
Bill Viola: Procés creatiu
Conferència a càrrec de Kira Perov, directora de l’estudi Bill Viola i co-comisaria de l’exposició.

Dilluns 25 de novembre, a les 19h
Conferència d’Albert Serra

Dilluns 2 de desembre, a les 20h
La mística de Bill Viola
Recital poètic musical amb Jordi Savall i Manuel Forcano

Dimcres 4 de desembre, de 18h a 01h
Nit Bill Viola
La Pedrera, Palau de la Música i Gran Teatre del Liceu

Dilluns 9 de desembre, a les 19h
Bill Viola, un clàssic contemporani
Taula rodona amb Rafael Argullol, Imma Prieto i Llucià Homs.

Dilluns 9 de desembre, a les 19h
Bill Viola, un clàssic contemporani
Taula rodona amb Rafael Argullol, Imma Prieto i Llucià Homs.