05/06/2015

La Generalitat premia la Fundació Catalunya-La Pedrera per impulsar MónNatura Delta en el marc del Dia Mundial del Medi Ambient

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat pel secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, i la directora general de Polítiques Ambientals, Marta Subirà, han lliurat a la Fundació Catalunya-La Pedrera un dels Premis Medi Ambient de la Generalitat 2015 durant un acte celebrat al Palau de Pedralbes.

Aquests premis, creats per reconèixer actuacions o trajectòries exemplars en aquesta matèria, s’emmarquen en la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient, promogut per les Nacions Unides l’any 1972.

Els Premis Medi Ambient es lliuren en tres categories:

· Trajectòries de persones o institucions dedicades a la conservació i millora del medi ambient.

· Iniciatives singulars de protecció i millora del medi ambient.

· Projectes de recerca, innovació i desenvolupament

La Fundació Catalunya-La Pedrera ha rebut el reconeixement en  la categoria d’Iniciatives singulars per la iniciativa “Mon Natura Delta i la restauració de llacunes costaneres del Delta de l’Ebre” posant en valor  el projecte de restauració ecològica a les llacunes costaneres del Delta de l’Ebre, i com, la mateixa Fundació, ho ha aprofitat per crear un producte turístic i un centre d’informació i interpretació com és Mon Natura Delta.

També en aquesta mateixa categoria s’ha reconegut l’Associació Marques de Pastor, per la iniciativa “El cinquè llac, senderisme responsable al Pirineu de Lleida” on el jurat ha destacat un projecte d’ecoturisme com és El cinquè llac. Per primer cop en aquest premi  s’ha realitzat, com a prova pilot, una votació pública de les candidatures presentades. Els resultats de la participació s’han tingut en compte en la valoració del jurat.

També en aquesta edició han rebut un premi l’Associació Hàbitats, a la categoria de Trajectòries de persones o institucions dedicades a la conservació i millora del medi ambient i Anna Torres Delgado, pel projecte “L’índex ISOST: una eina per a l'estudi de la sostenibilitat turística a escala municipal” en la categoria de projectes de recerca, innovació i desenvolupament. En aquesta categoria ha quedat finalista un segon projecte de la Fundació, el de la Muntanya d'Alinya, muntanya viva.