20/01/2016

Dotze joves estudiants del MIT de Boston fan classes a alumnes de secundària de Catalunya aquest mes de gener

Estudiants MISTI Global Teaching a La Pedrera

Fins el proper dia 30 de gener, dotze estudiants del Massachusetts Institut of Technology (MIT) de Boston estaran donant classes a centres de secundària, gràcies a un acord d’aquesta prestigiosa universitat amb la Fundació Catalunya-La Pedrera. L’objectiu és què els estudiants facin una estada de tres setmanes en centres de secundària d’un país estranger. Així, des del MIT, a través del programa MISTI (MIT Science and Technology Initiatives)  mantenen acords amb països com Alemanya, Israel, Corea, Mèxic, Rússia, Sud-Àfrica i Espanya. A Catalunya, els dotze estudiants que participen en el MISTI Global Teaching Lab venen a través de la Fundació Catalunya-La Pedrera, enfocada a promoure el coneixement.

Per a participar en aquest projecte els estudiants de l’MIT van haver de passar per un procés de selecció on finalment dotze van ser escollits. L’oferta de la Fundació Catalunya-La Pedrera va ser la més triada entre els estudiants, el procés de selecció es va fer entre prop de 80 estudiants que havien escollit Barcelona per venir a participar en el projecte. El procés de selecció tenia en compte la candidatura presentada, entrevista i perfil de l’estudiant. Un cop escollits els candidats més adients tenint en compte també els interessos de les escoles acollidores, se’ls dóna una formació al MIT perquè puguin dur a terme la seva tasca amb la màxima qualitat.

L’objectiu principal d’aquest projecte és doble i beneficia tant a l’escola que els rep com al mateix estudiant universitari que viu l’experiència. Per una banda els estudiants de la MIT poden aprendre a través de tenir l’experiència de fer de docents a altres estudiants amb un fons cultural molt diferent al seu. Per una altra banda, l’escola té l’oportunitat de tenir la col·laboració d’un estudiant universitari amb un sistema d’ensenyament molt diferent al nostre, i que els aportarà una manera de treballar i uns recursos educatius del MIT molt rics.

Els estudiants s’allotgen amb famílies de l’escola on han estat assignats.

Per completar el programa la Fundació Catalunya La Pedrera ha organitzat trobades amb centres de recerca catalans i joves investigadors per intercanviar experiències.