16/09/2016

La Fundació Catalunya-La Pedrera i la UAB presenten el Premi Campus Muntanya d’Alinyà

Premi Campus Alinyà

Un treball de recerca sobre la flora invasora a Alinyà realitzat per tres alumnes de Ciències Ambientals de la UAB ha estat el guardonat en aquesta primera edició.

El premi, que tindrà caràcter anual, vol destacar el millor treball de fi de grau de tots els que es fan en el marc del “Campus de ciències ambientals i de la terra”.

Barcelona, 15 de setembre de 2016. La Fundació Catalunya-La Pedrera i la Universitat Autònoma de Barcelona han presentat el Premi Campus Muntanya d’Alinyà amb la voluntat de posar en valor la qualitat dels millors treballs de fi de grau que es porten a terme cada any en el marc del “Campus de ciències ambientals i de la terra de la Muntanya d’Alinyà”.

Aquest dijous s’ha fet l’acte de lliurament de la primera edició d’aquest premi a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB). El projecte premiat ha estat el realitzat pels alumnes Carlos Hernández-Castellano, Javier Osuna i Jaume Serra, tutelats pel Dr. Martí Boada i dirigits pel professor Jordi Duch, el Dr. Joan Rieradevall i la Dra. Almudena Hierro. El treball ha consistit en la realització d’una anàlisis dels “Patrons de distribució de la flora invasora de la vall d’Alinyà, evolució de la presència i propostes de gestió des de la perspectiva de l’ecologia aplicada”.

L’acte ha comptat també, entre altres, amb la presència d’Armand Sánchez, el vicerector de Recerca i de Transferència de la Universitat Autònoma de Barcelona, Jordina Belmonte, directora de l’ICTA-UAB, Miquel Rafa, director de Territori i Medi Ambient de la Fundació Catalunya-La Pedrera i Martí Boada, coordinador científic del Campus d’Alinyà.

Des de l’any 2012, el “Campus de Ciències Ambientals i de la Terra de la Muntanya d’Alinyà” posa a disposició dels estudiants de la UAB diversos equipaments per realitzar projectes i activitats de recerca, formatives i de divulgació. Des de llavors, un total de 150 alumnes han realitzat una quarantena de treballs de Fi de Grau de Ciències Ambientals a la Muntanya d’Alinyà.

En aquesta primera edició dels premis s’han valorat tots els treballs de fi de grau realitzats en les primeres quatre edicions del Campus, tenint en compte la seva qualitat científica, rellevància i innovació. A partir d’aquest curs 2016/17 el Premi Campus Muntanya d’Alinyà, dotat amb 2.000€ per aportació de la Fundació Catalunya-La Pedrera, se celebrarà amb caràcter anual.