06/11/2019

La Fundació Catalunya La Pedrera engega un projecte de transformació educativa a les escoles de Girona Est

dinàmica-escoles-tandem-girona-est

La Fundació Catalunya La Pedrera inicia aquest curs el projecte Escoles Tàndem a les tres escoles de Girona Est: Font de la Pólvora, Vila-Roja i Sagrada Família. Es tracta d’un projecte de millora educativa que suposa una transformació global dels centres ja que afecta als seus espais d’aprenentatge, metodologies, cultura i organització.

Enguany Escoles Tàndem aterra a Girona –a Salt ja fa un any que està en funcionament a l’Institut Salvador Sunyer i Aimeric– , amb un projecte que vincula, de la mà de la Fundació Catalunya La Pedrera, els centres educatius participants amb la Fundació La Ciutat Invisible i Temporada Alta.

Les tres escoles de primària incorporaran estratègies de les arts escèniques a la seva metodologia durant tres cursos, posant a treballar conjuntament tot el claustre de professors amb els professionals del projecte A Tempo- Arts i Formació, intercanviant coneixements, experiències i material pedagògic.

Aquesta aposta per les arts escèniques com a eina de transformació educativa té el compromís que se centri en l’alumnat, generant experiències d’aprenentatge profundes, diverses i significatives.

La presentació ha tingut lloc avui a una de les escoles del barri, a Font de la Pólvora, i ha comptat amb Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya La Pedrera; Joaquim Nadal, president de la Fundació La Ciutat Invisible, i les tres directores dels centres: Pilar Marco, directora de l’Escola Font de la Pólvora; Laura Chaparro, directora de l’Escola Vila-Roja i Susanna Berengena, directora pedagògica de l’Escola Sagrada Família.