11/05/2016

La Fundació Catalunya-La Pedrera i la Fundació Alícia reben els Premis Nacionals de Recerca

La Fundació Catalunya-La Pedrera i la Fundació Alícia han rebut, aquest dimarts, els Premis Nacionals de Recerca 2015 per la seva tasca a favor de la ciència i la investigació.

Aquestes dues fundacions, vinculades entre sí, comparteixen la missió d’aconseguir un futur millor per a més persones en diferents àmbits que també inclouen el foment de la recerca. En el cas de la Fundació Alícia aquesta tasca es desenvolupa específicament en l’àmbit de l'alimentació.

La Fundació Catalunya-La Pedrera va tenir l’any 2015 un total de 3.600 beneficiaris vinculats als diferents projectes d’impuls de la recerca, com són per exemple els programes “Joves i Ciència”, “Professors i Ciència” i “Bojos per la Ciència”.

La Fundació, guardonada amb el Premi Nacional de Mecenatge Científic 2015, fomenta les vocacions científiques del jovent i col·labora amb els centres de recerca i universitats per a retenir i atraure el talent científic a Catalunya.

Per la seva banda, projectes com la Guia d'alimentació durant el tractament del Càncer o l’estudi que relaciona el consum de la sardina amb la millora de la diabetis tipus II han fet valedora a la Fundació Alícia del Premi Nacional al Partenariat Publicoprivat en R+I 2015.

El jurat ha destacat Alícia com a centre d’investigació que porta a terme nombrosos projectes d’innovació, desenvolupament i millora de processos i productes per a la indústria alimentaria, farmacèutica i de restauració.