05/12/2018

Més de 1.900 voluntaris i voluntàries participen als programes de la Fundació Catalunya La Pedrera

voluntariat fundacio catalunya la pedrera

La Fundació Catalunya La Pedrera suma més de 1.900 voluntaris i voluntàries en els diferents programes, socials i mediambientals, que dur a terme al llarg de l’any als diversos espais que gestiona la pròpia Fundació.

Programes socials: Dina en companyia, REMS i PAE

La Fundació té dos programes destinats a les persones grans. Un és el Dina en companyia, amb un total de 81 voluntaris i voluntàries distribuïts en els 10 espaiSocials de la Fundació, que fan possible que cada dia es serveixi un àpat i que vetllen pel benestar emocional dels participants.

L'altra programa és el REMS (Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut), que compta amb 70 voluntaris i voluntàries, distribuïts en 25 espaiSocials, que col·laboren amb l’equip de professionals que treballa diàriament amb els participants del programa.

I un destinat a infants i adolescents, el PAE (Programa d’Acompanyament Educatiu), que compta amb 114 voluntaris/àries distribuïts en 19 espaiSocials. Es tracta de persones amb coneixements i formació diversa que s’integren en l’equip i s’encarreguen de tutoritzar i acompanyar un petit grup d'infants o adolescents en la realització de les activitats del Programa.

Activitats puntuals de voluntariat ambiental

El programa de Voluntariat per la Natura està a punt de fer cinc anys amb 70 actuacions a la Xarxa d’Espais Natura que custodia, en què hi han participat més de 1.630 persones d’edats diverses i provinents d’arreu de Catalunya.

Aquest programa es va crear per tal d’oferir activitats a persones interessades en contribuir en la millora del patrimoni natural i el paisatge.

Algunes d’aquestes accions han estat la conservació d’espècies amenaçades, la recuperació de fonts i camins, la prevenció d’incendis, la neteja d’espais naturals, la sensibilització ambiental i la millora del paisatge i la biodiversitat.