15/04/2019

Nou receptari “Cuinant la memòria. Receptes perquè no se’ns en vagi l’olla!”

receptari-cuinant-la-memoria-fundacio

La Fundació Catalunya La Pedrera, amb la col·laboració de la Fundació ACE i la Fundació Alícia, ha creat un receptari dirigit a persones amb principi de demència com a eina per facilitar que segueixin cuinant de manera autònoma en el seu dia a dia, amb aliments bons, sans i senzills de preparar, adaptats a les seves necessitats.

Durant la presentació d’avui a La Pedrera, la doctora Mercè Boada ha explicat que el receptari permetrà menjar millor; i alimentar-se bé és imprescindible per tenir una bona salut i funcionament del cervell. També s'ha fet un show cooking de la mà de David Gil, cuiner de la Fundació Alícia, amb plats que es poden trobar a la guia.

Receptari “Cuinant la memòria”

La guia presenta un total de 24 receptes que s’elaboren en tres senzills passos. Primers, segons, plats complets i postres amb imatges, que tenen, en primer lloc, una descripció dels ingredients i estris que es necessitaran, i tot seguit l’explicació de l’elaboració i consells finals. Tot presentat amb un disseny i un estil que garanteixen que la persona amb funcions cognitives més o menys afectades l’entendrà i li serà fàcil de seguir.

Els diferents plats estan fets amb aliments neuroprotectors i pensats perquè al llarg de la setmana es puguin escollir combinacions diferents i s’asseguri que els àpats contenen tots els grups d’aliments per ser saludables.

A més, totes les receptes incloses al llibre han estat adaptades tenint en compte les preferències d’alimentació de persones amb deteriorament cognitiu que participen al Programa de Reforç de la Memòria i la Salut (REMS) que es du a terme als espais socials de la Fundació. A partir del maig es faran tallers als espais socials per tal que els participants del programa de Memòria sàpiguem com fer-lo servir.

El llibre té un cost de 9,95€ i es posarà a la venta a partir del dia de Sant Jordi, 23 d’abril, a les botigues Laie i  Abacus. Els beneficis es destinaran al Programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut (REMS) de la Fundació.

Més informació sobre el receptari