09/03/2016

Noves Escoles Tàndem a Blanes i Cornellà de Llobregat

Escoles Tàndem

La Fundació Catalunya-La Pedrera ha promogut aquest curs 2015-16 la implantació de 2 nous Tàndems. Un d’ells, el primer a comarques gironines, és el format per l’Escola Mn. Joan Batlle (del barri de Ca la Guidó de Blanes) i el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC) amb especialització en ciències de la vida a l’aigua. L’altre el formen l’Escola Mare de Déu de Montserrat (del barri de Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat) i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) amb especialització en biomedicina.

El projecte preveu que durant els pròxims tres cursos treballaran conjuntament tots els mestres de les escoles amb formadors i investigadors del CEAB i l’IRB Barcelona intercanviant coneixements, experiències i material pedagògic amb l’objectiu de millorar la formació integral dels nens i nenes d’aquests centres educatius. L’objectiu del Tàndem és posar la llavor perquè hi hagi un canvi metodològic al centre educatiu que sigui sostenible a llarg termini.

El programa impulsat per la Fundació Catalunya-La Pedrera consisteix en crear un vincle entre un centre educatiu i una institució de referència, de manera que els nens i joves estudiïn les matèries curriculars a través d’una especialització i amb la implementació de metodologies pedagògiques innovadores.

La funció en tot aquest projecte de la Fundació Catalunya-La Pedrera és promoure i gestionar les aliances entre els centres, aportar el coneixement que els professionals de la Fundació tenen en l’àmbit educatiu, analitzar els resultats i finançar el projecte, amb un pressupost anual de 150.000 euros.

El Programa Escoles Tàndem compta en aquest curs amb 5 centres educatius participants (4 escoles de primària i 1 de secundària). A aquestes Escoles Tàndem cal sumar-hi els 4 centres educatius que ja han acabat la seva implementació però que continuen treballant amb la metodologia del projecte i segueixen comptant amb el seguiment de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Aquestes Escoles Tàndem són les que van iniciar la primera edició: l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) en tàndem amb l’escola Poblenou de Barcelona; i el Conservatori de Música de Barcelona amb l’escola Mossèn Jacint Verdaguer. En la segona edició es van incorporar l’Institut Apel·les Mestres de L’Hospitalet formant parella  amb IrsiCaixa i el Parc Científic de Barcelona; i també l’Escola Labouré del Raval de Barcelona amb la Fundació Tot Raval i l’Escola de Músics i JPC.

El tercer curs els tàndems formats van ser l’Escola Miquel Bleach d’Hostafrancs de Barcelona amb el MNAC (que ha obtingut el Premi Ciutat de Barcelona 2015) i l’Institut Rovira-Forns de Santa Perpètua de la Mogoda amb la UAB. El curs passat 2014-15 s’hi va incorporar el Tàndem format per l’Escola Bàrkeno i el Mercat de les Flors (Barcelona).

Més informació sobre les Escoles Tàndem aquí