21/09/2018

Més de 4.400 firmes recollides en la campanya amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer

dia-mundial-alzheimer-video-dementia-fundacio

Un total de 4.446 persones han firmat el manifest creat per la Fundació Catalunya La Pedrera "Per a una societat respectuosa amb les persones amb demència" en què es recull com volen ser tractades les persones amb dèficit de memòria. Una acció emmarcada en els actes amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer.

La recollida de firmes presencial s'ha iniciat avui, Dia Mundial de l'Alzheimer, a les 10h del matí als diferents espaiSocials de la Fundació i a partir de les 9h en un estand situat davant de La Pedrera, on s'ha informat sobre el Manifest i s'ha explicat més sobre la iniciativa. S'han recollit un total de 3.415 signatures. La recollida de firmes online es va inciar el dilluns passat via Change.org i a hores d'ara s'han recollit un total de 1.031 signatures. La campanya online seguirà oberta fins a finals de mes.

El manifest redactat per la Fundació s’acompanya d’un vídeo en què els protagonistes són deu participants del programa de reforç de la memòria de la Fundació (programa REMS: Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut) que s’adrecen directament a la ciutadania per expressar 10 idees clares, com ara: “parla’m de manera senzilla”, “tracta’m com un adult i no com un nen”, “inclou-me a les converses” o “ajuda’m a orientar-me si em veus perdut”.

Aquesta acció sorgeix per donar continuïtat al decàleg de bones pràctiques presentat recentment a Vilanova i la Geltrú, on els participants REMS de l’espai Social d’aquesta ciutat van decidir com volen ser tractats pel seu entorn després de compartir les principals dificultats amb les quals es troben diàriament al sortir al carrer. D’aquesta manera s’han posat les bases per fer que la ciutat esdevingui la primera comunitat Dementia Friendly de l’Estat.