Bojos per la ciència

Programa, creat l'any 2013, adreçat als estudiants de batxillerat amb aptituds i interès per les ciències.

Bojos per la Ciència s’adreça als estudiants de batxillerat que tinguin interès i mostrin aptituds en el camp de les ciències. Les sessions es duen a terme els dissabtes, en els quals es tracten diferents temes científics actuals.

Amb aquesta iniciativa, els estudiants tenen l'oportunitat d'aprofundir en la teoria i les tècniques científiques en el diferents camps científics proposats: bioquímica, biomedicina, economia, física, matemàtiques, natura, noves tecnologies, química, etc. Treballen en el propi centre, juntament amb investigadors, per experimentar com es fa ciència en un centre de recerca internacional, fet que els permet guanyar experiència pràctica en les últimes metodologies d'avantguarda, així com posicionar-se per a una possible carrera professional dins la branca científica que hagin escollit.

Inscripcions 2016:

Del 14 de setembre al 14 d’octubre de 2015

Bases. Procés d’inscripció i selecció:

Es poden consultar dins de cada programa. Atenció: cada alumne es pot inscriure com a màxim a dos cursos. Els alumnes seleccionats no podran fer més d'un curs alhora.

Calendari:

14 setembre-14 octubre: Inscripcions
15 octubre-15 novembre: Selecció de candidats
16 novembre-28 novembre: Entrevistes personals als candidats
30 novembre- 3 desembre: Comunicació als estudiants seleccionats
30 novembre-11 desembre: pagament dels cursos a la Fundació Catalunya-La Pedrera
15 de gener de 2016: Acte d'inauguració de Bojos per la Ciència 2016 Món St Benet
2016: Cursos de Bojos per la Ciència (consultar calendari dins de cada programa)

Informació dels programes i inscripció:

Bojos per la Bioquímica

Impartit per investigadors i professorat del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la UB.

Bojos per la Biomedicina

Impartit per d’investigadors d’IRB Barcelona.

Bojos per l'Economia

Impartit per investigadors i professorat vinculats al CREI i al Departament d’Economia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Bojos per la Física (curs nou!) PROGRAMA COMPLET A PARTIR DE SETEMBRE

• Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) –Institut de Nanociència i Nantotecnologia (ICN2) Bellaterra

Impartit per investigadors de l’IFAE i ICN2 amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC/IEEC), el Sincrotró Alba  –Cerdanyola- i MónNatura Pirineus.

Bojos per les Matemàtiques

Impartit per investigadors i professorat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), professorat de diferents instituts d’ensenyament secundari de Catalunya i membres del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA), la FEEMCAT i la SCM.

Bojos per la Natura

Impartit per investigadors i professorat de l’ICTA-UAB.

Amb la col·laboració de l’Institut Català de Paleontologia (ICP), a Sabadell; el Museu de les Terres de l’Ebre i MónNatura Delta de l’Ebre, a Amposta (Montsià); l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) a Sant Carles de la Ràpita (Montsià); l’Espai Natura Muntanya d’Alinyà (Alt Urgell); el Jardí Botànic Marimurtra, a Blanes (La Selva); i el Parc Natural de la Serra de Collserola, el Parc Natural del Montnegre-Corredor i l’Institut de Ciències del Mar de Barcelona (ICM-CSIC), a Barcelona (Barcelonès).

Bojos per les Noves Tecnologies

Impartit per investigadors i professorat de La Salle, URL.

Bojos per la Química

Impartit per investigadors de l’ICIQ.

Preguntes freqüents (FAQ):

1. Bojos per la ciència és exclusiu per a estudiants de Batxillerat? Sí. I a cada curs us indicaran si és per a alumnes de 1r o 2n de batxillerat.

2. Quan es tanquen les inscripcions dels cursos? Es tanquen segons la data que s’indica al calendari que trobareu dins de cada curs.

3. Quin cost té? Les despeses de l’acció formativa corren a càrrec de la Fundació-Catalunya-La Pedrera. Tot i això els participants abonaran una quantitat corresponent a les despeses d’organització i gestió del programa. El preu es pot consultar dins de cada programa. Les despeses de desplaçament i dietes van a càrrec de l’alumne.

4. Em puc apuntar a més d’un curs? Sí. Et pots inscriure fins a dos cursos, tot i que si passes el procés de selecció de tots dos, finalment n’hauràs d’escollir un. No en pots fer dos alhora.

5. Si estic participant al Joves i Ciència, m’hi puc presentar? Sí, és totalment compatible.

6. Si ja he format part d’algun altre programa de Bojos per la ciència mentre feia 1r de batxillerat, em puc presentar per al Bojos per la ciència que admeten estudiants de 2n de batxillerat? Sí, és totalment compatible, sempre que no es tracti del mateix curs.

7. Quants alumnes d’un mateix centre es poden inscriure? Cal validar-ho amb la informació que trobareu a la pàgina web específica de cada curs.

Consulteu aquí els dubtes generals sobre Bojos per la Ciència.