Bojos per la ciència

Programa, creat l'any 2013, adreçat als estudiants de batxillerat amb aptituds i interès per les ciències.

Bojos per la Ciència s’adreça als estudiants de batxillerat que tinguin interès i mostrin aptituds en el camp de les ciències. Les sessions es duen a terme els dissabtes, en els quals es tracten diferents temes científics actuals.

Amb aquesta iniciativa, els estudiants tenen l'oportunitat d'aprofundir en la teoria i les tècniques científiques en el diferents camps científics proposats: química, bioquímica, biomedicina, noves tecnologies, arqueologia, economia, etc. Treballen en el propi centre, juntament amb investigadors, per experimentar com es fa ciència en un centre de recerca internacional, fet que els permet guanyar experiència pràctica en les últimes metodologies d'avantguarda, així com posicionar-se per a una possible carrera professional dins la branca científica que hagin escollit.

Inscripcions:

ANY 2015 (curs 2014-2015)

A partir de setembre de 2014.

Bases. Procés d’inscripció i selecció:

Es poden consultar dins de cada programa. Atenció: cada alumne es pot inscriure com a màxim a dos cursos. Els alumnes seleccionats no podran fer més d'un curs alhora.

Calendari orientatiu:

15 setembre-14 octubre: Inscripcions
15 octubre-14 novembre: Selecció de candidats
17 novembre-28 novembre: Entrevistes personals als candidats
1-5 desembre: Comunicació als estudiants seleccionats
9 de gener de 2015: Acte d'inauguració de Bojos per la Ciència 2015

Informació dels programes i inscripció:

Bojos per l'Arqueologia

2015 Programa i inscripcions a partir de setembre

Bojos per la Bioquímica

Bojos per la Biomedicina

Bojos per l'Economia

Consultes específiques sobre aquest programa aquí

Bojos per les Matemàtiques (curs nou!)

• Federació d’entitats per l’ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT) –Societat Catalana de Matemàtiques(SCM) – Barcelona
2015 Programa i inscripcions a partir de setembre

Bojos per la Natura (curs nou!)

• Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals-Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) –Barcelona

Bojos per les Noves tecnologies

Bojos per la Química

2015 Programa i inscripcions a partir de setembre

Consultes específiques sobre aquest programa aquí

Preguntes freqüents (FAQ):

1. Bojos per la ciència és exclusiu per a estudiants de Batxillerat? Sí. I a cada curs us indicaran si és per a alumnes de 1r o 2n de batxillerat.

2. Quan es tanquen les inscripcions dels cursos? Es tanquen segons la data que s’indica al calendari que trobareu dins de cada curs.

3. Quin cost té? Les despeses de l’acció formativa corren a càrrec de la Fundació-Catalunya-La Pedrera. Tot i això els participants abonaran una quantitat corresponent a les despeses d’organització i gestió del programa. El preu es pot consultar dins de cada programa. Les despeses de desplaçament i dietes van a càrrec de l’alumne.

4. Em puc apuntar a més d’un curs? Sí. Et pots inscriure fins a dos cursos, tot i que si passes el procés de selecció de tots dos, finalment n’hauràs d’escollir un. No en pots fer dos alhora.

5. Si estic participant al Joves i Ciència, m’hi puc presentar? Sí, és totalment compatible.

6. Quants alumnes d’un mateix centre es poden inscriure? Cal validar-ho amb la informació que trobareu a la pàgina web específica de cada curs.

Consulteu aquí els dubtes generals sobre Bojos per la Ciència.