SALA DE PREMSA

< Tornar a l'índex

MónNatura Pirineus, 06/08/2019

Neix el primer linx al Pirineu català des de fa més d’un segle

L’exemplar, nascut a MónNatura Pirineus fa dos mesos, és de l’espècie Linx Europeu o Boreal, extingida en aquesta zona

Avui s’ha presentat a MónNatura Pirineus el primer linx nascut al Pirineu català des de fa més d’un segle. El mascle, que pesa un quilo i que es troba en perfecte estat de salut, va néixer el passat 28 de maig al Centre de recuperació de fauna de MónNatura Pirineus i és de l’espècie Linx Europeu o Boreal (Lynx lynx), extingida en aquesta zona.

Miquel Rafa, director de Territori i Medi Ambient de la Fundació Catalunya La Pedrera, ha remarcat avui la importància d’aquest naixement i ha explicat que aquest linx reforçarà la tasca d’educació ambiental que es fa en aquest centre, on hi ha altres espècies d’animals com el trencalòs, el duc, el cabirol, la marta, la fagina i la guineu, entre d’altres; que permeten explicar la seva funció ecològica als Pirineus.

Entre ells, els pares del cadell, dos linx que van néixer en captivitat al maig de 2008 en un centre de fauna de Galícia, i van ser traslladats al centre de MónNatura Pirineus a l’agost del mateix any. “Fa 11 anys que estan al centre i és el primer cadell que han tingut, i de manera totalment natural”, ha explicat Miquel Rafa.

En aquests 11 anys, més de 100.000 persones han visitat el centre de Fauna de MónNatura Pirineus i han pogut conèixer aquests animals i aprendre la funció ecològica que tenen als Pirineus.

Centre d’educació ambiental i d’interpretació de la natura

MónNatura Pirineus és un equipament de la Fundació Catalunya La Pedrera inaugurat l’any 2002. Es tracta d’un Centre d’educació ambiental i d’interpretació de la natura als Pirineus que disposa d’un Centre de recuperació de fauna, en què totes les espècies que hi ha duen a terme una funció educativa.

A més, aquests exemplars poden formar part d’un projecte de reintroducció de la vida salvatge: com ara el trencalòs (dins el programa europeu de cria en captivitat), el duc o el cabirol; d’un projecte d’alliberament, és a dir, animals d’altres centres que estan en la fase final de recuperació i que finalment s’alliberen, com ara el Milà negre, aligots, guineus, ducs, o cabirols. O d’un projecte de final de vida: animals irrecuperables que acaben la seva vida al centre per assegurar una bona qualitat de vida el temps que els hi queda.

Ubicat a les Valls d’Àneu, al Pallars Sobirà, és un centre que disposa, a més, d’unes instal·lacions úniques als Pirineus. Ofereix estades i activitats adreçades a tot tipus de públic amb una missió molt clara: sensibilitzar a la societat vers el desenvolupament sostenible i la conservació de la natura i el paisatge mitjançant activitats d’educació ambiental.