Joves per la Medicina Madrid
Joves per la Medicina és exclusiu per a estudiants de batxillerat?

Sí. El curs està enfocat a estudiants de 1r i 2n de batxillerat en la modalitat de ciències i/o tecnologia.

Quant costa participar al programa?

Un cop hagi estat seleccionat, per confirmar la plaça al programa, cada estudiant haurà d'abonar el pagament de la quota d'inscripció al programa Joves per la Medicina de 590€ a través de la pàgina web.

Si tinc consultes sobre la logística del programa (inscripcions, calendari, pagament, etc.) a qui em puc adreçar?

Pots contactar amb nosaltres per correu electrònic a

jovenesporlamedicina@fcatalunyalapedrera.com

Fellows’ Corner només està disponible en anglès?

La comunitat de Fellows de la Fundació Catalunya La Pedrera és una comunitat internacional i utilitza com a llengua principal de comunicació l’anglès. De totes maneres, algunes activitats que es desenvolupen a Catalunya es comuniquen i desenvolupen en català. Us animem a compartir informació que sigui d’utilitat per a tota la comunitat en anglès.

Vull actualitzar el meu perfil a Fellows’ Corner, què faig?

Accedeix al teu compte a través de l’enllaç que hauràs rebut al teu correu electrònic per activar el teu perfil. Clica sobre el teu perfil (a dalt a la dreta de la pantalla) i podràs editar la teva informació [My account > Edit]. Tingues en compte que la informació personal, adreça, telèfon, etc., no serà visible per part d’altres usuaris. Si no ho has rebut aquest correu electrònic o tens algun problema per accedir al teu compte escriu-nos a fellows@fcatalunyalapedrera.com

No rebo comunicacions i m'agradaria rebre informació d'interès per correu electrònic

Si ja has activat el teu compte a Fellows’ Corner, pots configurar que se t'enviïn notificacions periòdiques amb les novetats dirigint-te al teu perfil [My Account > Edit > Account information > Notifications] i tria quina periodicitat t'interessa més.

Si a més vols estar al dia del que es proposa per a Fellows de la Fundació Catalunya La Pedrera et pots donar d'alta a la llista de distribució d'informació. Escriu-nos a fellows@fcatalunyalapedrera.com i t'enviarem l'enllaç per subscriure't.

No puc accedir a Fellows’ Corner, què faig?

El primer pas és activar el teu compte. Per això hauries d’haver rebut un missatge de correu-e amb instruccions per activar el teu compte (comprova la teva bústia d’spam) i poder actualitzar el teu perfil. Si has oblidat la contrasenya d’accés al teu compte, pots recuperar l’accés generant una nova clau en el següent enllaç:

Si segueixes tenint problemes per accedir-hi, escriu-nos un missatge a fellows@fcatalunyalapedrera.com i cercarem la solució perquè hi puguis accedir.

Què puc trobar a Fellows’ Corner?
  • Activitats: cursos de formació, conferències, tallers, concursos, tallers, visites...
  • Oportunitats: ofertes de feina, estades de recerca, convocatòries de beques i ajuts….
  • Publicacions: sobre projectes de recerca, contingut d’interès científic, de divulgació…
  • Fòrum: on compartir idees, projectes, propostes amb la resta de la comunitat.
  • Mapa: amb la localització d’on es troben actualment els Fellows de la comunitat.
  • Missatgeria interna: per entrar en contacte amb altres Fellows de la comunitat.

​​​​​​​I molt més!

Què és Fellows’ Corner?

Fellows’ Corner és una plataforma online a través de la qual podràs: estar en contacte amb altres Fellows d’arreu del món; accedir a oportunitats, com ofertes de feina, estades de recerca o beques; inscriure’t a activitats exclusives per a la comunitat… I moltes coses més! Si fa poc temps que ha acabat la teva participació al programa, és possible que encara no hagis rebut la invitació per unir-te a aquesta plataforma, i en breu la rebràs. Si fa temps que has acabat la teva participació i no hi tens accés, escriu-nos a fellows@fcatalunyalapedrera.com

Com puc saber si formo part dels Fellows de la Fundació Catalunya La Pedrera?

Ets un/a Fellow si has participat en un programa de foment de les vocacions científiques de la Fundació Catalunya La Pedrera (veure programes). Com a Fellow tens accés a Fellows’ Corner, una plataforma online a través de la qual podràs: estar en contacte amb altres Fellows d’arreu del món; accedir a oportunitats, com ofertes de feina, estades de recerca o beques; inscriure’t a activitats exclusives per a la comunitat… I moltes coses més!

Si estic participant o he participat a altres cursos de la Fundació Catalunya La Pedrera com el Bojos per la Ciència, Campus Natura o el BIYSC, em puc presentar al programa Campus Ciència i Alimentació?

Sí, és totalment compatible sempre i quan compleixis els requisits d’accés i el programa no se solapi amb un altre.

Com he de fer arribar la meva carta de motivació i expedient acadèmic?

A través de l’apartat d’inscripcions d’aquesta pàgina web. Ompliràs un formulari online, que t'arribarà quan els teus pares o tutors legals t'hagin inscrit (i hi posin el teu correu electrònic). Aquesta és l'única via admesa per fer-nos arribar la teva carta de motivació i l'expedient. No s’acceptaran documents via correu electrònic o correu postal.

Campus ciència i alimentació és exclusiu per a estudiants de batxillerat?

Quan es tanquen les inscripcions al programa?

Les inscripcions pel Campus ciència i alimentació 2021 tancaran el 14 d’abril a les 23:59h.

BIYSC
Els/les participants han de saber anglès?

L’anglès és molt important a la ciència i és l’únic idioma vehicular durant el programa. Per tant, és un punt essencial per a la selecció i absolutament necessari per participar al BIYSC.

Quins són els requisits per inscriure’s al BIYSC?
  • Tenir entre 16 i 18 anys durant el desenvolupament del programa.
  • Bon expedient acadèmic, que ha d’anar acompanyat d’un afany i motivació per participar al programa. Busquem joves amb talent i curiositat que, apart de tenir bons resultats acadèmics, tinguin un autèntic interès per la investigació científica.
  • Bon domini de l’anglès.
  • Intenció de seguir una carrera científica.
  • Compromís d’aprofitar al màxim les oportunitats que ofereix el programa.
Programa de Reforç de la Memòria
M’hi puc quedar a dinar?

A la majoria dels Espais Socials disposem del servei Dina en Companyia, que garanteix un àpat saludable, equilibrat i a un preu assequible.

Quin horari feu? Quants dies hi puc participar?

Als Espais Socials s’hi pot participar en franja de matí o de tarda, i entre dos i cinc dies a la setmana.

Com hi puc participar?

Participar al programa REMS és ben senzill: completant el formulari que apareix a la pàgina o adreçant-se a un dels Espais Socials de la Fundació per telèfon, correu electrònic o presencialment, i concertar una cita. No cal venir derivat d’altres recursos.

Dinars en companyia
Quina seguretat alimentària garantiu?

Tots els Espais Socials on es duu a terme el projecte estan inscrits al Registre Sanitari d’Indústries i Productes Alimentaris de Catalunya (RSIPAC), i complim amb els controls periòdics de l’Agència de Salut Pública.

Quin és l’equip?

El projecte està dinamitzat per voluntaris/es i dirigit pel coordinador/a de l’Espai Social. L’equip rep formació continuada tant de les bones pràctiques alimentaries com de l’àmbit de les persones grans, especialment amb deteriorament cognitiu.

Quants dies em puc quedar a dinar?

El servei és de dilluns a divendres, i t’hi pots quedar els dies que et convinguin.

Com m’hi puc apuntar?

Apuntar-t’hi és ben senzill: només cal adreçar-se a un dels Espais Socials de la Fundació on es desenvolupa el programa:  per telèfon, correu electrònic o presencialment, i concertar una cita. No cal venir derivat d’altres recursos.

Bojos per la Ciència
Si estic participant o he participat a altres cursos de la Fundació Catalunya La Pedrera com el Joves i Ciència o el BIYSC, em puc presentar al procés de selecció de Bojos per la ciència?

No et podràs presentar com a candidat/a per participar al programa Bojos per la ciència si ets participant del programa Joves i Ciència. No obstant, és totalment compatible amb el BIYSC, sempre i quan compleixis els requisits d’accés respectius.

Bojos per la ciència és exclusiu per a estudiants de batxillerat?

Sí. Tots els cursos són per alumnat de 1r de batxillerat en la modalitat de ciències i/o tecnologia a excepció del curs de Ciències de la Terra que va adreçat a alumnat de 1r de batxillerat independentment de la modalitat i el cas del curs d'Economia que va adreçat a alumnat de 1r i 2n de batxillerat independentment de la modalitat.

Joves i Ciència
Què és el Programa Joves i Ciència?

És un programa que té per objectiu fomentar les vocacions científiques dels joves. S’adreça a cinquanta d'estudiants de 4t d’ESO de Catalunya que, durant tres anys, tenen l’oportunitat de viure la recerca científica en primera persona.

Com es desenvolupa?

El programa té una durada de tres anys:

• 1r any | FASE 1 - Estades científiques a MónNatura Pirineus: 50 Estudiants de 4t d’ESO són seleccionats per viure una experiència de recerca científica a MónNatura Pirineus, treballant en un dels 5 projectes liderats per investigadors/es de primera línia i convivint 13 dies en un paratge idíl·lic a les Valls d’Àneu.

• 2n ANY | FASE 2 - Estades al Centre de Recerca: els estudiants ja seleccionats i que han finalitzat el primer curs de batxillerat científic i/o tecnològic poden continuar tenint experiències en ciència en un centre de recerca local.

• 3r ANY | FASE 3 - Estades de Recerca Internacional: els estudiants han de buscar un projecte del seu interès a desenvolupar durant l’estiu en un centre de recerca internacional (o local), o bé participar en un programa internacional de ciència.

Joves i Ciència és exclusiu per a estudiants de 4t d’ESO?

Sí. El Programa Joves i Ciència va adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO. Té una durada de tres anys, de manera que els estudiants participen en les diferents fases del programa durant els estius de 4t d’ESO, 1r de batxillerat i 2n de batxillerat.

La Pedrera - Casa Milà
Les persones amb mobilitat reduïda poden fer la visita completa a La Pedrera?

Sí, les parts públiques de la visita a l’edifici estan habilitades per accedir-hi amb cadira de rodes i sense obstacles; a excepció del Terrat, que no permet la circulació de cadires de rodes o de cotxets pels constants desnivells propis de l’estructura gaudiniana. Tot i així, fins i tot en aquest espai s’ofereix una plataforma al sortir de l’ascensor des d’on gaudir d’una vista general. Pots consultar més informació sobre l'accessibilitat a La Pedrera aquí. I si tens qualsevol dubte, pots escriure al correu accessibilitat@fcatalunyalapedrera.com.

D'altra banda, disposem de cadires de rodes per facilitar la visita. Es tracta d'un servei gratuït, subjecte a disponibilitat. Imprescindible reserva prèvia a través del correu accessibilitat@fcatalunyalapedrera.com.

Quin és el millor horari per visitar La Pedrera?

A primera hora del matí (de 9h a 10h) i els horaris de la tarda (a partir de les 16h) són els menys massificats i en els quals la visita es pot fer amb més comoditat. S'ha de tenir en compte que els horaris varien al llarg de l'any. Pots consultar els horaris de visita a La Pedrera aquí.

Hi ha descompte a les entrades de La Pedrera per a residents?

Sí, i per poder beneficiar-se de les tarifes especials per a residents a Catalunya és necessari presentar el DNI o NIE vigent a les taquilles per tal de corroborar que l’adreça pertany a una localitat catalana. Si al DNI no hi figura l’adreça actual caldrà presentar, a més, algun rebut o certificat que ho acrediti.

És necessari comprar entrades per avançat per visitar La Pedrera?

No és imprescindible, però si molt recomanable per tal d’estalviar-se les possibles cues i el temps d’espera a les taquilles, així com les despeses de gestió. Pots comprar les entrades online de La Pedrera a través del web.

En quines àrees treballa la Fundació?

La Fundació Catalunya La Pedrera treballa en cinc grans àrees de treball: Persones, Talent, Natura, Cultura i Alimentació.

Quina és la seu de la Fundació?

La seu de la Fundació és l'edifici de La Pedrera - Casa Milà (Passeig de Gràcia, 92) , declarat Patrimoni Mundial de la UNESCO.

Què és la Fundació Catalunya La Pedrera?

La Fundació Catalunya La Pedrera neix l’1 de gener de 2013 per respondre a una nova realitat social, i fer-ho amb una nova visió. El nostre entorn canvia; emergeix una nova consciència social, i emergeixen també noves necessitats i noves ambicions. Per això ens reinventem, però sense perdre l’essència del que som: una Fundació que aposta per l’ètica i la innovació, que creu en la proximitat i el dinamisme, i que vol transformar en accions el compromís amb el territori i amb la seva gent. Fent coses diferents però, sobretot, fent-les de manera diferent, i garantint que som, també, una entitat sostenible econòmicament.