Voluntariat per la Natura

La nostra missió s’enriqueix amb la implicació i aportació d’idees, valors i compromís de persones interessades en participar en els projectes de conservació de la natura i d’educació ambiental que duem a terme a la Xarxa Espais Natura.

La Fundació organitza activitats de voluntariat relacionades amb:

• La gestió i conservació del territori, com ara restauració de zones humides, recuperació de fonts i camins, prevenció d’incendis o neteges.
  • Projectes de conservació i recerca de la biodiversitat, en especial d’espècies amenaçades.
  • L’educació i la divulgació ambiental, com el suport a sortides guiades, estades de natura, etc.

Properes accions

JORNADA DE VOLUNTARIAT PER REALITZAR UN CENS D’AUFRANY A LA MUNTANYA D’ALINYÀ

Dijous 11 d’abril de 2019

Vols participar en el cens català de la població reproductora d’aufrany? En el marc del programa “Voluntariat x la Natura” de la Fundació Catalunya La Pedrera, convoquem a voluntaris i voluntàries que vulguin realitzar el cens d’aufrany a la Muntanya d’Alinyà.  L'aufrany  (Neophron percnopterus) és el més petit dels voltors europeus, i l'únic que és migrador. Just quan acaba d'arribar dels seus quarters d'hivernada serà un bon moment per participar al cens nacional.

Programa de la Jornada:

Dijous 11 d’abril de 2019

8:00h                  Trobada al restaurant Cal Celso (Alinyà, Alt Urgell).

8:00-8:30h:        Benvinguda i explicació de l’activitat (possibilitat d’esmorzar)

8:30-13:00h:      Desenvolupament del cens, distribuïts en petits grups en diferents indrets de la vall.

13:00-15:00h:    Dinar de comiat (ofert per la Fundació) i cloenda.

Places: 8 voluntaris/àries

Observacions:

• Cal experiència en el seguiment de rapinyaires
  • Recomanable dur telescopi si en teniu
  • Possibilitat d’allotjament la nit abans (10 d’abril) a la Muntanya d’Alinyà. Per més informació i inscripcions contacteu a:  info@alinyamuntanya.cat

Els voluntaris i voluntàries diuen:

"Gràcies per oferir-me participar en el seguiment dels voltors negres alliberats, aprendre i gaudir del entorn, és un regal!” (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

“L’experiència a Alinyà ha sigut molt enriquidora i he après força, espero pujar en noves convocatòries" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"He adquirit coneixements, guanyat experiència i conegut un racó preciós del prepirineu. M'enduc molt bons records, i també he posat el meu gra de sorra per ajudar al voltor negre, que era del que es tractava" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"Agrair el seguiment i organització d'aquestes jornades, on ens recorden la necessitat de cuidar-nos i tenir cura de la natura" (voluntària a Món Sant Benet)

"Que maco, que bonic és el voluntariat. Molt agraït d'haver compartit l'estona amb aquesta gent” (voluntari a Mig de Dos Rius)

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 65

Omple el formular i t’avisarem de les activitats programades.