Voluntariat per la Natura

La nostra missió s’enriqueix amb la implicació i aportació d’idees, valors i compromís de persones interessades en participar en els projectes de conservació de la natura i d’educació ambiental que duem a terme a la Xarxa Espais Natura.

La Fundació organitza activitats de voluntariat relacionades amb:

• La gestió i conservació del territori, com ara restauració de zones humides, recuperació de fonts i camins, prevenció d’incendis o neteges.
  • Projectes de conservació i recerca de la biodiversitat, en especial d’espècies amenaçades.
  • L’educació i la divulgació ambiental, com el suport a sortides guiades, estades de natura, etc.

Properes accions

Estada de voluntariat a la Muntanya d’Alinyà. Descobrim l’Espluga de la Berca i recuperem la Font Tosca!

Del 26 al 29/08 (4 dies)

A Alinyà, molt a prop de Llobera, hi ha un racó especial, l’Espluga de la Berca, una antiga cova que utilitzaven antigament els pastors de la vall per tancar-hi el bestiar. És un patrimoni etnogràfic que ens agradaria recuperar perquè ara està molt tapat de vegetació i el camí que hi arriba quasi s’ha perdut. Ens agradaria que tothom que volgués fer una caminadeta hi pogués arribar i descobrir, com si d’un petit museu a l’aire lliure es tractés, com era la vida a aquestes muntanyes antigament.

Com que us proposem venir a l’estiu hem pensat que podem combinar aquesta feina amb una altra de més refrescant, recuperar la font Tosca, perquè les fonts sempre són inici de vida i un recurs molt valuós per la fauna salvatge i domèstica.

Horari: Es dedicaran entre 6-8 hores diàries de feina, i la resta del dia, els voluntaris i voluntàries tindreu temps lliure per gaudir d’aquest fantàstic entorn prepirinenc.

Allotjament: La Fundació Catalunya La Pedrera ofereix l’allotjament i manutenció als participants.

Places: 10 places.

Inscripcions: Envieu un correu a territori@fcatalunyalapedrera.com

Els voluntaris i voluntàries diuen:

"Gràcies per oferir-me participar en el seguiment dels voltors negres alliberats, aprendre i gaudir del entorn, és un regal!” (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

“L’experiència a Alinyà ha sigut molt enriquidora i he après força, espero pujar en noves convocatòries" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"He adquirit coneixements, guanyat experiència i conegut un racó preciós del prepirineu. M'enduc molt bons records, i també he posat el meu gra de sorra per ajudar al voltor negre, que era del que es tractava" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"Agrair el seguiment i organització d'aquestes jornades, on ens recorden la necessitat de cuidar-nos i tenir cura de la natura" (voluntària a Món Sant Benet)

"Que maco, que bonic és el voluntariat. Molt agraït d'haver compartit l'estona amb aquesta gent” (voluntari a Mig de Dos Rius)

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 65

Omple el formular i t’avisarem de les activitats programades.