Voluntariat per la Natura

La nostra missió s’enriqueix amb la implicació i aportació d’idees, valors i compromís de persones interessades en participar en els projectes de conservació de la natura i d’educació ambiental que duem a terme a la Xarxa Espais Natura.

La Fundació organitza activitats de voluntariat relacionades amb:

• La gestió i conservació del territori, com ara restauració de zones humides, recuperació de fonts i camins, prevenció d’incendis o neteges.
  • Projectes de conservació i recerca de la biodiversitat, en especial d’espècies amenaçades.
  • L’educació i la divulgació ambiental, com el suport a sortides guiades, estades de natura, etc.

Properes accions

Jornada de voluntariat sobre la papallona del boix als Cingles de l’Avenc de Tavertet

Dissabte 1 de juny

La papallona o eruga del boix (Cydalima perspectalis) és una espècie de gran poder invasiu que va arribar a Europa procedent de l’Àsia i que està afectant seriosament els ecosistemes degut a la seva capacitat defoliadora del boix, un arbust molt present als nostres boscos. En aquesta jornada organitzada en el marc de la Setmana de la Natura, coneixerem de ben a prop com està afectant la papallona del boix a l’entorn dels Cingles de l’Avenc de Tavertet, quines mesures estem prenent des de la Fundació per a poder-ho combatre, i també farem entre tots i totes la nostra petita aportació realitzant un taller de caixes-niu per afavorir alguns ocells i rat-penats que podrien ser depredadors de la papallona.

Programa previst:

• 10:00h: Trobada al Mas de l’Avenc (Tavertet, Osona)
  • 10.00h-10:30h: Benvinguda i explicació de l’activitat.
  • 10.30-12:00h:  Desplaçament fins al Pla boixer  per conèixer la papallona/eruga del boix i com afecta l’ecosistema.
  • 12:00- 14:00h: Taller de construcció de caixes-niu a càrrec del Grup d’Anellament de Calldetenes
  • 14:00h: Dinar de cloenda ofert per la Fundació Catalunya La Pedrera

Places limitades: 30 participants

Organitza: Fundació Catalunya La Pedrera

Col·labora: Mas de l’Avenc de Tavertet i el Grup d’Anellament de Calldetenes

Inscripcions: Envieu un correu a territori@fcatalunyalapedrera.com

Jornada de voluntariat per refer murs de pedra seca al Congost de Mont-rebei

Dimecres 5 de juny

Des del programa Voluntariat x la Natura de la Fundació, convoquem a voluntaris i voluntàries que ens vulguin donar un cop de mà a reconstruir murs de pedra seca de l’entorn del Congost de Mont-rebei (Serra del Montsec, Pallars Jussà).

Les construccions de pedra seca, creades al voltant de la natura, tenen un gran valor històric i cultural, i mostren l’estreta relació de la humanitat amb el medi natural. Però a més a més, també generen rics ecosistemes per a moltes espècies animals i vegetals. En aquesta jornada, tot aprenent sobre aquesta tècnica constructiva, reconstruirem un mur de pedra seca proper al Punt d’Informació del Congost de Mont-rebei.

Programa previst:

• 10:30h-11:00h: Benvinguda i explicació de l’activitat a La Masieta  (Centre de visitants del Congost de Mont-rebei).  Possibilitat d’esmorzar mentrestant.
  • 11:00-14:00h: Desenvolupament de l’activitat
  • 14:30h: Dinar ofert per la Fundació, i comiat

Inscripcions: Envieu un correu a territori@fcatalunyalapedrera.com

Els voluntaris i voluntàries diuen:

"Gràcies per oferir-me participar en el seguiment dels voltors negres alliberats, aprendre i gaudir del entorn, és un regal!” (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

“L’experiència a Alinyà ha sigut molt enriquidora i he après força, espero pujar en noves convocatòries" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"He adquirit coneixements, guanyat experiència i conegut un racó preciós del prepirineu. M'enduc molt bons records, i també he posat el meu gra de sorra per ajudar al voltor negre, que era del que es tractava" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"Agrair el seguiment i organització d'aquestes jornades, on ens recorden la necessitat de cuidar-nos i tenir cura de la natura" (voluntària a Món Sant Benet)

"Que maco, que bonic és el voluntariat. Molt agraït d'haver compartit l'estona amb aquesta gent” (voluntari a Mig de Dos Rius)

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 65

Omple el formular i t’avisarem de les activitats programades.