Voluntariat per la Natura

La nostra missió s’enriqueix amb la implicació i aportació d’idees, valors i compromís de persones interessades en participar en els projectes de conservació de la natura i d’educació ambiental que duem a terme a la Xarxa Espais Natura.

La Fundació organitza activitats de voluntariat relacionades amb:

• La gestió i conservació del territori, com ara restauració de zones humides, recuperació de fonts i camins, prevenció d’incendis o neteges.
  • Projectes de conservació i recerca de la biodiversitat, en especial d’espècies amenaçades.
  • L’educació i la divulgació ambiental, com el suport a sortides guiades, estades de natura, etc.

Properes accions

Estada de voluntariat a la Muntanya d’Alinyà. Refem la Cabana del vaquer!

Del 29/07 al 02/08 (5 dies)

A la part alta de la Muntanya d’Alinyà hi ha un paradís elevat, unes amples planures de prats subalpins envoltades de pi negre. Allà s’hi amaguen alguns dels nostres tresors faunístics més preuats, com el mussol pirinenc o el gall fer, a més de grans ramats d’isards. Des de molt antic aquesta zona, durant l’estiu, també és el lloc de pastura dels ramats domèstics de la gent de la vall. Els veïns compartien una borda, en deien la Cabana del Vaquer, per poder-hi passar algunes nits, aixoplugar-se quan hi havia tempesta i emmagatzemar-hi material. Aquesta edificació està molt malmesa, ja no se’n pot fer ús, i la volem recuperar amb la vostra ajuda!

D’aquesta manera els ramaders de la vall la tornaran a tenir disponible quan els calgui i nosaltres també la podrem fer servir en projectes de seguiment de biodiversitat i per espiar als isards que pasturen per allà a la primavera.

Horari: Es dedicaran entre 6-8 hores diàries de feina, i la resta del dia, els voluntaris i voluntàries tindreu temps lliure per gaudir d’aquest fantàstic entorn prepirinenc.

Allotjament: La Fundació Catalunya La Pedrera ofereix l’allotjament i manutenció als participants.

Places: 10 places.

Inscripcions: Envieu un correu a territori@fcatalunyalapedrera.com

Estada de voluntariat a la Muntanya d’Alinyà. Descobrim l’Espluga de la Berca i recuperem la Font Tosca!

Del 26 al 29/08 (4 dies)

A Alinyà, molt a prop de Llobera, hi ha un racó especial, l’Espluga de la Berca, una antiga cova que utilitzaven antigament els pastors de la vall per tancar-hi el bestiar. És un patrimoni etnogràfic que ens agradaria recuperar perquè ara està molt tapat de vegetació i el camí que hi arriba quasi s’ha perdut. Ens agradaria que tothom que volgués fer una caminadeta hi pogués arribar i descobrir, com si d’un petit museu a l’aire lliure es tractés, com era la vida a aquestes muntanyes antigament.

Com que us proposem venir a l’estiu hem pensat que podem combinar aquesta feina amb una altra de més refrescant, recuperar la font Tosca, perquè les fonts sempre són inici de vida i un recurs molt valuós per la fauna salvatge i domèstica.

Places: 10 places.

Inscripcions: Envieu un correu a territori@fcatalunyalapedrera.com

Jornada de voluntariat per fer un cens de cria de gall fer a la Muntanya d’Alinyà

19 d’agost

A mitjans d'agost voldrem intentar estimar com ha anat la reproducció de gall fer a la part alta de la Muntanya d'Alinyà, i per això hem de ser una bona colla de gent.

La població de gall fer a Alinyà és molt valuosa perquè es troba al límit sud de la seva distribució. És petita però es manté estable durant els darrers anys i cal controlar que segueixi aquesta tendència positiva.

Us demanem ajuda perquè caldrà pentinar una ampla zona de terreny per mirar d’aixecar les gallines amb polls i poder-les comptabilitzar, molestant-les el menys possible.

Programa previst:

09.00 Trobada al Restaurant Ca La Lluïsa del Peretó (Alinyà, Alt Urgell)

09.00-9:30h: Benvinguda i explicació de l’activitat. Possibilitat d’esmorzar.

9:30-14h: Desenvolupament de l’activitat. Ens desplaçarem en vehicles 4x4 fins als boscos subalpins de la finca, on desenvoluparem el cens de gall fer.

15h: Dinar ofert com agraïment per la Fundació Catalunya La Pedrera

Places: 10 places.

Inscripcions: Envieu un correu a territori@fcatalunyalapedrera.com

Els voluntaris i voluntàries diuen:

"Gràcies per oferir-me participar en el seguiment dels voltors negres alliberats, aprendre i gaudir del entorn, és un regal!” (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

“L’experiència a Alinyà ha sigut molt enriquidora i he après força, espero pujar en noves convocatòries" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"He adquirit coneixements, guanyat experiència i conegut un racó preciós del prepirineu. M'enduc molt bons records, i també he posat el meu gra de sorra per ajudar al voltor negre, que era del que es tractava" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"Agrair el seguiment i organització d'aquestes jornades, on ens recorden la necessitat de cuidar-nos i tenir cura de la natura" (voluntària a Món Sant Benet)

"Que maco, que bonic és el voluntariat. Molt agraït d'haver compartit l'estona amb aquesta gent” (voluntari a Mig de Dos Rius)

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 65

Omple el formular i t’avisarem de les activitats programades.