Voluntariat per la Natura

La nostra missió s’enriqueix amb la implicació i aportació d’idees, valors i compromís de persones interessades en participar en els projectes de conservació de la natura i d’educació ambiental que duem a terme a la Xarxa Espais Natura.

La Fundació organitza activitats de voluntariat relacionades amb:

• La gestió i conservació del territori, com ara restauració de zones humides, recuperació de fonts i camins, prevenció d’incendis o neteges.
  • Projectes de conservació i recerca de la biodiversitat, en especial d’espècies amenaçades.
  • L’educació i la divulgació ambiental, com el suport a sortides guiades, estades de natura, etc.

Properes accions

Voluntariat per a la recol·lecció d'olives a la

Reserva Natural de Sebes (Flix)

16 de novembre 2019

En aquesta jornada de voluntariat, organitzada per la Fundació i el Grup de Natura Freixe, recol·lectarem olives per tal d’elaborar l’Oli Ecològic Mas de Pitoia, la venda del qual ajuda al manteniment de la Reserva Natural de Sebes. La Reserva Natural de Sebes és un dels espais naturals més importants de les Terres de l’Ebre. Conjuntament amb el Meandre de Flix ocupa una superfície de més de 250 hectàrees de zones d’aigües lliures, aiguamolls, boscos de ribera, illes fluvials i galatxos. La gran diversitat d’hàbitats que acull la Reserva fa que sigui un punt important per a la conservació de la biodiversitat, tant de fauna com de flora i vegetació. Dins la reserva, la Fundació Catalunya- la Pedrera és propietària i gestiona conjuntament amb el Grup Natura Freixe la finca Mas de Pitoia, on trobem uns antics conreus d’oliveres recuperats recentment.

Programa de la jornada:

10:00-10:30     Benvinguda i presentació de l'espai i l'activitat al Mas Pitoia (Sebes, Flix)

10:30-14:00     Desenvolupament de l’activitat

14:00                Dinar de clotxa i tast de Lutra, la cervesa artesana de la Reserva Natural                              de Sebes, ofert als/les participants com a comiat i agraïment

territori@fcatalunyalapedrera.com o al telèfon 93 2142567 (matins)

Jornada per a la conservació de la biodiversitat a la

Llacuna de l'Alfacada (Delta de l'Ebre)

23 de novembre 2019

La Llacuna de l’Alfacada, al Delta de l’Ebre, representa una reserva de biodiversitat de les més importants de la Mediterrània Occidental. En aquesta jornada organitzada conjuntament amb l’entitat Picampall, referem una tanca a la zona de la platja que ha estat malmesa pels temporals de llevant i que evita que hi puguin entrar cotxes, persones i d’altra fauna que destorba els processos de nidificació d’espècies d’ocells d’interès com el xatrac menut o el corriol camanegra entre altres.

Programa de la jornada:

9:00        Trobada a XXXX. Benvinguda i explicació de l'activitat.

9:15        Desplaçament fins a la platja del Serrallo-Alfacada, i desenvolupament de                           l’activitat

11:00h    Descans i esmorzar ofert per la Fundació Catalunya La Pedrera

11:30h    Desenvolupament de l’activitat tornem a la feina i enllestim

12:30h    Visitar als dos punts-miradors de l’Alfacada

13:30h    Comiat

Com a agraïment a la feina feta, la Fundació regalarà a cada participant un abonament anual per gaudir de l’equipament de MónNatura Delta, l’altre espai que la Fundació té al Delta de l’Ebre.

territori@fcatalunyalapedrera.com o al telèfon 93 2142567 (matins)

Jornada de voluntariat per refer murs de pedra seca

al Congost de Mont-Rebei

28 de novembre 2019

Des del programa Voluntariat x la Natura de la Fundació, convoquem a voluntaris i voluntàries que ens vulguin donar un cop de mà a reconstruir murs de pedra seca de l’entorn del Congost de Mont-rebei (Serra del Montsec, Pallars Jussà), i així donarem continuïtat a la tasca ja iniciada per voluntaris i voluntàries la passada primavera.

Les construccions de pedra seca, creades al voltant de la natura, tenen un gran valor històric i cultural, i mostren l’estreta relació de la humanitat amb el medi natural. Però a més a més, també generen rics ecosistemes per a moltes espècies animals i vegetals. En aquesta jornada, tot aprenent sobre aquesta tècnica constructiva, reconstruirem un mur de pedra seca proper a La Masieta, el Punt d’Informació del Congost de Mont-rebei. Probablement es tracta d'un antic hort o bé una pleta (construcció per tancar un petit ramat) al darrere de la Masieta, a prop d’on l'hivern passat vam construir una quadra pels 6 rucs que ens ajuden al manteniment de les pastures i els espais oberts de l’entorn de Mont-rebei.

Programa de la jornada:

10:00-10:30h    Benvinguda i explicació de l’activitat a La Masieta  (Centre de                                     visitants del Congost de Mont-rebei).  Possibilitat d’esmorzar                                   mentrestant.

11-14:00h       Desenvolupament de l’activitat

14:30h             Dinar ofert per la Fundació, i comiat

territori@fcatalunyalapedrera.com o al telèfon 93 2142567 (matins)

Els voluntaris i voluntàries diuen:

"Gràcies per oferir-me participar en el seguiment dels voltors negres alliberats, aprendre i gaudir del entorn, és un regal!” (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

“L’experiència a Alinyà ha sigut molt enriquidora i he après força, espero pujar en noves convocatòries" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"He adquirit coneixements, guanyat experiència i conegut un racó preciós del prepirineu. M'enduc molt bons records, i també he posat el meu gra de sorra per ajudar al voltor negre, que era del que es tractava" (voluntari a la Muntanya d’Alinyà)

"Agrair el seguiment i organització d'aquestes jornades, on ens recorden la necessitat de cuidar-nos i tenir cura de la natura" (voluntària a Món Sant Benet)

"Que maco, que bonic és el voluntariat. Molt agraït d'haver compartit l'estona amb aquesta gent” (voluntari a Mig de Dos Rius)

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 65

Omple el formular i t’avisarem de les activitats programades.