Impulsem un nou projecte per transformar els Pirineus

Línies de treball

1. La prevenció d’incendis forestals i la gestió del bosc
  2. L’impuls de la bioeconomia forestal
  3. La transferència de coneixement

6 entitats unides per convertir l’amenaça dels incendis forestals en una oportunitat

L’amenaça

L’abandonament i la precarització del sector primari, sumat a l’actual context climàtic, ha elevat el risc de patir un gran incendi forestal als Pirineus. Per la dimensió i l’impacte d’aquest potencial incendi -podria cremar-se en bloc des de Navarra fins a Girona- podem afirmar que es tracta d’una de les zones més sensibles i vulnerables de la península Ibèrica.

L’oportunitat

Des de Fundació Catalunya La Pedrera, juntament amb cinc entitats més, impulsem el Bio For Piri, un projecte que està desenvolupant una sèrie d’accions per reduir el risc d’un gran incendi forestal als Pirineus i, alhora, convertir aquestes tasques de prevenció i la gestió del bosc en oportunitats de desenvolupament rural i la conservació de la natura a través de la bioeconomia forestal.

Bio For Piri compta amb el suport de la Fundación Biodiversidad del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.

fbiodiversidad